به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاعپرس، «علی جانباز» رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان عصر امروز (دوشنبه) در اختتامیه رویداد ملی بازی نامه نویسی نوجوانان (بازیستا) اظهار داشت: در حوزه هنری کودک و نوجوان تحت عنوان امید، رویداد بازیستا را برگزار کردیم و مسئله بازی را از چند جهت مورد توجه قرار دادیم.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان تصریح کرد: بازی رومیزی از دسته مسئله سرگرمی است که برای ما ارزشآفرینی دارد. ما در بحث سرگرمی دچار چالشهای تربیتی و هویتی هستیم. بازی رومیزی چرخشی تحولآفرین است. زیرا ما زیرساختهای فنی، بازینامه نویسی، گرافیک، تصویرسازی و چاپ و بسته بندی خوبی داریم.
وی افزود: شاید در حوزه بازیهای آنلاین نتوانستهایم موفق باشیم که انشالله بازیستای آنلاین را در دورههای بعدی برگزار خواهیم کرد.
جانباز گفت: بازی رومیزی و بازی ویدئویی چندین دسته هنری را همچون سینما در برمیگیرد تا به مصرف عمومی برساند. حوزه هنری به جهت اینکه خاستگاه هنری و فرهنگی است میتواند در این عرصه اثرگذار و کمک کننده باشد.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: در حوزه صادرات به کشورهای منطقه میتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. اگر کشور همسایه در بحث کمیک فعال است ما میتوانیم سرمایهگذاری خود را در منطقه به سمت بازیهای رومیزی سوق دهیم.
وی تصریح کرد: بازیستا قرار است با نگاه رشد برای جوانان باشد و به آنها در تولید، توزیع و پخش کمک کند. معتقدم جدیتی که شما نوجوانان دارید میتواند سبب حل مسائل جدی باشد. اگر موضوعی را به صورت جدی دنبال کنید، میتوانید موفق شوید. مهمترین ویژگی این نسل را میتوان جدی بودن دانست. شما به مسائل جدی و واقعی نگاه میکنید در حالی که نسل دهه ۶۰ آرمانخواه است. جدی گرفتن هر مسئلهای جدی گرفتن حل مسئلههاست.
جانباز ادامه داد: به شما نوجوانان توصیه میکنم که قدر هیئت داوران و منتورها را بدانید و ارتباطتان را با آنها قطع نکنید. فکر نکنید اگر امروز جوایزی دریافت کردید تنها برای خودتان است بلکه این جایزه برای شما، هیئت داوران و منتورها، عوامل مجموعه شبکه بازیستاست. ارتباطاتتان را قطع نکنید و ادامه دهید و از آنها برای ادامه کارتان مشورت بگیرید. دست به دست هم دهید تا مسئله سرگرمی را در ایران حل کنید. این مسئله حتی برای بزرگترها هم ناشناخته است.
انتهای پیام/ 121