به گزارش گروه فرهنگ دفاعپرس، با توجه به سیاستهای حاکم بر هالیوود که توسط کارگردانان و تهیهکنندگان و بازیگران اجرا میشوند، هیچ شکی نمیماند که تقریباً هیچ خبری از مخالفان صهیونیسم در بین این عوامل سینمایی نیست. صهیونیستها در سینمای «آمریکا» آنچنان نفوذ دارند که مصطفی عقاد کارگردان فیلم «محمد رسولالله (ص)» از معدود سینماگران مسلمانی که توانست سالها محیط هالیوود و آمریکا را تجربه کند و در آنجا چندین فیلم بسازد، این راز را این چنین برملا کرده است: در هالیوود همه چیز کنترل میشود، حتی سوژه فیلمها. در آنجا همه کاره، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان مالی صهیونیست هستند که هرگز حتی اجازه مطرح کردن سوژه کاری خلاف نظرشان را به کارگردانان] مستقل نمیدهند.
برای تبیین مطلب فوق، لازم است نگاه مختصری به تسلط زیاد صهیونیستها در ارکان حکومت و فرهنگ «آمریکا» که هالیوود در آنجا قرار دارد، داشته باشیم: از سال ۱۸۹۸ که اتحاد صهیونیستهای آمریکا در «نیویورک» شکل گرفت، تا زمان روی کار آمدن فرانکلین روزولت (۱۹۴۵_ ۱۹۳۹ م.) در ریاست جمهوری «آمریکا» و حمایت از تشکیل اسرائیل در «فلسطین» (در ژوئن ۱۹۳۹ م. توسط نمایندهی دولت آمریکا) و اقدامات رئیس جمهور بعدی آمریکا، ترومن در فشار به دولت «انگلستان» برای مهاجرت یک صد هزار نفر یهودی به فلسطین در سال ۱۹۴۶ قدرت صهیونیستهای یهودی در آمریکا بیشتر میشد تا حدی که در سال ۱۹۴۸ بعد از اعلان سازمان ملل مبنی بر ایجاد کشور اسرائیل در فلسطین، دولت آمریکا یازده دقیقه بعد، اسرائیل را به رسمیت شناخت.
لابی بسیار قدرتمند رسمی صهیونیسم در آمریکا با نام بنیاد امور عمومی آمریکا و اسرائیل که به اختصار ایپاک نامیده میشود، امروزه آن چنان در سیاست و هالیوود تأثیرگذار است که برخی آن را سلطان واشنگتن نامیدهاند و پل فیندلی نویسنده جنجالی مغضوب صهیونیستها در کتاب معروفش، «آنها بیپرده سخن میگویند»، مینویسد: «تمامی نمایندگان در مجلس آمریکا، بدون استثنا میکوشند از دستورهای این بنیاد فرمان برند؛ زیرا بیشترشان ایپاک را نماینده سیستم «کاپیستون هیل» (کاخ کنگره) و دارای چنان قدرت سیاسی میدانند که آنها را در مقابل موقعیتهای پیروزی یا شکست در انتخابات قرار میدهد.
نصیر صاحب خلق در کتاب «تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا» فصلی به مغضوبان ایپاک اختصاص داده و عاقبت سیاست مدارانی، چون چارلز پرسی، آدلای استیونسن، جورج بال، جی. ویلیام فول برایت، پاول مک کلوسکی و پل فیندلی را بررسی کرده است که پس از مخالفت با سیاستهای رسانهای _ سیاسی ایپاک، مورد هجوم گستردهی رسانههای صهیونیستی، مؤسّسات مالی، سیاسی و یهودی صهیونیست قرار گرفتهاند.
از دیگر سازمانهای قدرتمند صهیونیستی آمریکا فقط، به نام ADL شاخهای از سازمان یهودی بنای بریث و JDL یا همان ائتلاف دفاع از یهود و سازمانهای مختلف فراماسونری اشاره میکنیم، گرچه سازمانهای یهودی «آمریکا» که اکثریت قریب به اتفاق آنها صهیونیستی هستند، بیش از دویست سازمان مهم (همراه با شعبات مختلف) هستند. یهودیان هالیوود، خصوصاً تهیه کنندگان و پشتیبانان مالی اصلی، کاملاً به لابیهای مختلف صهیونیستی و اسرائیلی وابسته هستند. نمونه کاملاً واضح آن رابرت مردوخ (روپرت مرداک) یهودی استرالیایی الاصل است که در «انگلیس» و «آمریکا» و «استرالیا» نفوذ بسیار گستردهای دارد. وی صاحب چندین کمپانی معظم رسانهای، انتشاراتی و فیلم سازی است.
مهمترین دارایی رسانهای مرداک، شرکت عظیم نیوزکرپوریشن است. این اَبَر شرکت فقط در سال ۱۹۹۶ م. حدود ۱۰ میلیارد دلار سود کرد. در حال حاضر، این شرکت بیش از ۱۳۰ روزنامه را در جهان تحت سلطه دارد و با مراجعه به دایره المعارفهای اینترنتی مانند «ویکی پدیا»، نام چندین شرکت و رسانهی تابع آن خودنمایی میکند: شرکت فیلم سازی فاکس قرن بیستم که تسلّط او بر هالیوود را هموار میکند، شبکه تلویزیونی _ ماهوارهای فاکس و فاکس نیوز که نزدیک به سیاستهای نومحافظه کاران صهیونیست آمریکایی است؛ همچنین نیوزکروپ در «انگلستان»، شبکهی تلویزیونی «اسکای» و سه روزنامهی کثیرالانتشار «تایمز»، «ساندی تایمز» و «سان». را در اختیار دارد و رقیب بسیار قدرتمند تلویزیون «B.B.C» محسوب میشود. به طور کلّی، «نیوزکروپ» به تنهایی حدود یک چهارم کلّ رسانههای شنیداری و دیداری و چاپی جهان را تحت تملّک خود دارد.
بسیاری از مجلّات زرد و نشریّات مبتذل را نیز او تحت سلطه خود دارد و اهداف صهیونیستی خود را با این حجم انبوه از رسانهها به مخاطبانش در «آمریکا»، «استرالیا»، «چین»، «هند»، «هنگ کنگ»، «ژاپن»، «آمریکای لاتین» و... منتقل میکند. یکی دیگر از معروفترین صهیونیستهای پرنفوذ هالیوود، استیون اسپیلبرگ است که پس از ساخت فیلمهایی با حمایت دولت نژادپرست صهیونیست مانند فهرست شیندلر و تصاحب جوایز فراوانی که صهیونیستها به دلیل مظلوم نمایی فراوان اسپیلبرگ از یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، در این فیلم سه ساعته، به او دادند، توانست شرکت بزرگ «دریم ورکز» را تأسیس کند. این شرکت تا سال ۲۰۰۶ حدود ۸۰ فیلم و انیمیشن تولید کرده است. انیمیشن شاهزاده مصر و فرار جوجهای دو نمونه از آنها هستند که با قرائتهای صهیونیستی داستان زندگی حضرت موسی (ع)، داستان خروج بنی اسرائیل از ستم فرعونیان، مظلومیّت یهود، جنگ جهانی دوم و زندانهای مخوف آلمانها را به تصویر کشیدهاند. اسپیلبرگ روابط بسیار گرمی هم با سران اسرائیل دارد. اینها تنها دو تن از قدرتمندان یهودی هالیوود هستند که در تفکّرات صهیونیستی غوطهور بوده و عوامل و افراد زیادی را به دنبال خود میکشند.
منبع: اسطورههای صهیونیستی در سینما محمد حسین فرج نژاد.
انتهای پیام/ 161