پورابراهیمی:

اختصاص 5000 میلیارد تومان به منظور تقویت بنیه‌ دفاعی کشور در مصوبه کمیسیون

سخنگوی کمیسیون تلفیق از اختصاص اعتبار 5000 میلیارد تومانی علاوه بر سایر اعتبارات موجود به منظور تقویت بنیه‌ی دفاعی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ - 10April 2016

اختصاص 5000 میلیارد تومان به منظور تقویت بنیه‌ دفاعی کشور در مصوبه کمیسیون

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ محمدرضا پورابراهیمیی سخنگوی کمیسیون تلفیق ضمن ارائه گزارشی در خصوص بررسی لایحه بودجه سال 95 در این کمیسیون اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که مد نظر کمیسیون تلفیق بودجه قرار داشت تقویت بنیهی دفاعی کشور بود. زیرا بنیهی دفاعی کشور نیازمند بود تا بتوانیم به جز ارقامی که در سایر بخشها برای آن اختصاص داده شده است منابعی در نظر گرفته شود که مبنای تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران برای سال 95 باشد.

وی افزود: با توجه به این که سقف منابع درآمدی بودجه افزایش یافت علاوه بر رقمهای مصوب قبلی 5000 میلیارد تومان نیز به منظور تقویت بنیهی دفاعی کشور اختصاص یافته و در این کمیسیون مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین اظهارکرد: از جمله موضوعاتی که در خصوص بودجه دفاعی کشور مورد بررسی قرار گرفت حوزههای مربوط به نیروی قدس سپاه، حوزهی موشکی کشور، نیروی دریایی، ارتش، هوانیروز و نیروی انتظامی بوده است که بر اساس اعتبار تخصیص یافته محور تصمیم هم ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود که با یک اشراف نسبت به این مهم اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس در خصوص صندوق توسعه ملی گفت: کمیسیون معتقد بود مبنای تصمیم دولت از فروش نفت، سیاستهای مقام معظم رهبری است. لذا دولت اعلام کرد که هماهنگی انجام شده تا سهم صندوق توسعه ملی و فروش نفت از 30 درصد به 20 درصد کاهش یابد، اما مجوزی به کمیسیون ارائه نشد.

وی افزود: اخیرا اطلاع پیدا کردیم در دیدار اخیر سران قوا با رهبری این بحث مطرح شده است و شخص رئیس جمهور مجوزی را از رهبری بر اساس کاهش سهم صندوق از فروش نفت یعنی 30 درصد به 20 درصد کسب کرده است. امروز هم منتظر هستیم تا در خصوص این موضوع آقای لاریجانی و نوبخت توضیح دهند که ما بر اساس این مجوز عمل کنیم.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه شاکلهی بودجهی 95 شبیه سال 94 و سالهای قبل از آن بوده است و در بخش منابع بودجهی عمومی، منابع نفت و منابع مالیاتی و فروش اوراق بهادار در نظر گرفته شده و در بخشهای هزینهای نیز در سه محور مصارف بودجهای، هزینهای و عمرانی و بازخرید اوراق بهادار مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: در مجموع مصوبه کمیسیون تلفیق و تصمیمی که اتخاذ شده بر اساس شاکلهای بوده که بتوانیم متناسب با آن عمل کنیم. به عنوان مثال در بحث نفت دولت پیشنهادات خود را برای قیمت 40 دلار فروش نفت و 2 میلیون و 250 هزار بشکه در روز با دلار 2907 تومان مطرح کرده است که تمام این موارد عینا به تصمیم کمیسیون تلفیق رسید.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: آنچه در کمیسیون تلفیق نهایی شد بر این مبنا بود که صرف منابع دولت افزایش یافت، یعنی از 267 هزار میلیارد تومان به 292 هزار میلیارد تومان افزایش اعمال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مورد هدفمندی یارانهها پیشنهادات و یا اشاره خاصی انجام نشده بود گفت: در کمیسیون تلفیق با توجه به اهمیت اشتغال و تولید در کشور به استناد قانون هدفمندی یارانههای، منابع پرداختی بر اساس خانوارها انجام میشود لذا پیشنهاد شد 70 درصد جمعیت کشور یارانه دریافت کنند و 30 درصد مابقی کسانی هستند که پردرآمد شناخته شده و یارانهشان قطع میشود و این یارانه صرفا به اشتغال و تولید پرداخته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به ارزیابی دارایی خارجی بانک مرکزی نیز گفت: یکی از مواردی که در بودجه مورد بررسی قرار گرفت عدم تعرض به سیاستهای پولی بود و مطرح کردیم که بودجه جایی برای این بحثها نیست. ما در سال گذشته هم تمام تلاشمان را کردیم تا بحث جداسازی احکام از بودجه مطرح شود که این اتفاق هم افتاد.

وی خاطر نشان کرد: تجدید ارزیابی داراییهای بانک مرکزی با مخالفت مجلس هم صورت گرفت و نهایتا در کمیسیون رای نیاورده و حذف شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار