میرقسمت موسوی در مخالفت با لایحه بودجه مطرح کرد؛

نقص بودجه 95 در بخش‌های بیکاری، تولید داخلی و توازن منطقه‌ای مناطق محروم

میرقسمت موسوی نماینده مخالف لایحه بودجه بر پاسخگو نبودن لایحه بودجه 95 در رفع موانع تولید، استفاده از کالاهای داخلی و متوازن ساختن مناطق محروم تأکید کرد.
کد خبر: ۷۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 10April 2016

نقص بودجه 95 در بخش‌های بیکاری، تولید داخلی و توازن منطقه‌ای مناطق محروم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ میرقسمت موسوی در سخنان خود با اشاره به تأخیر لایحه بودجه، عنوان کرد: یکی از مواردی که در سالهای 94 و 95 با آن مواجه هستیم بحث بیکاری است. بیکاری یکی از مشکلات عمدهای است که در جامعه وجود دارد. در این مورد بحثهای زیادی میشود و نظریات بسیاری مطرح میشود اما در عمل یکی از مشکلات ما همین مسأله است.

او ادامه داد: یکی از نقصهای بودجه سال 95 این است که بیکاری چگونه باید برطرف شود؟ دولت چه تمهیداتی در بودجه برای رفع بیکاری قرار داده است؟ این بودجه چقدر برای رفع دغدغه جوانان عملیاتی است؟

این نماینده مجلس همچنین گفت: بحث دیگر مربوط به واحدهای تولیدی در کشور است. در شعار همه به آن میپردازند. همیشه میگوییم سرمایه در گردش برای رفع موانع تولید لازم است، اما در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی یا تعطیل و یا نیمهتعطیل هستند. در این شرایط چگونه میخواهند با کالاهای دنیا رقابت کنند؟ اکثر این واحدها ورشکسته هستند و برخی صاحبان آنها در زنداناند و نمیتوانند پاسخگوی مطالبات کارگران باشند.

موسوی تأکید کرد: آیا در سال 95 بودجه میتواند تولید داخلی را رونق بخشد؟ چه اقدام و عملی در این رابطه در بودجه دیده میشود؟ چگونه میخواهیم تولید را رقابتی و مردم را به مصرف کالاهای داخلی تشویق کنیم؟ یکی دیگر از نقصهای بودجه 95 همین مسأله است. همیشه گفتهایم باید برای تولیدات داخلی فرهنگسازی کنیم؛ بودجه 95 باید بیشتر به این مسأله میپرداخت اما این کار انجام نشده است.

موسوی در ادامه به بحث مناطق محروم در بودجه سال 95 اشاره کرد و افزود: در ماده 180 برنامه پنجم توسعه بحث متوازنسازی مناطق محروم مطرح شد تا دولت مبلغی را از بودجه کل کشور به این مناطق اختصاص دهد تا به مرور زمان مناطق محروم برخوردار شوند. دولت در سالهای گذشته این کار را نکرد. فقط در سال 93 چنین مبلغی پرداخت شد و در سال 94 ریالی به این مسأله اختصاص داده نشد.

سپس او این پرسش را مطرح کرد که تا چه زمانی توازن منطقهای و مناطق مرزی مورد توجه قرار نمیگیرد و گفت: بودجه سال 95 به توازن منطقهای توجه نکرده است.

نظر شما
پربیننده ها