دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

نفوذ شکل جدید تهاجم مسلحانه غرب به مرزهای کشورمان است

در طول تاریخ، ایران از گزند تهاجم امپریالیست‌ها و قدرت‌های بزرگ (فرهنگی و سرزمینی) در امان نبوده است؛ چرا که آنها به دنبال منافع خود و دست یافتن به اهدافشان از ایران از طریق حضور مستقیم و دست‌اندازی نظامی بهره می‌جستند.
کد خبر: ۷۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ - 10April 2016

نفوذ شکل جدید تهاجم مسلحانه غرب به مرزهای کشورمان است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس میکنیم؛ هر فرد برای زنده ماندن ناچار هوا را تنفّس میکند، چه بخواهد، چه نخواهد؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن او؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثاری نامطلوب بر جسم و جانش خواهد داشت. فرهنگ یک کشور نیز به منزله هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری مثبت بر جامعه و تک تک مردم به جا خواهد گذاشت.

در طول تاریخ، ایران از گزند تهاجم امپریالیستها و قدرتهای بزرگ (فرهنگی و سرزمینی) در امان نبوده است؛ چرا که آنها به دنبال منافع خود و دست یافتن به اهدافشان از ایران از طریق حضور مستقیم و دستاندازی نظامی بهره میجستند. ولی امروز این شبه قدرتمندان از طرق دیگری چون شبیخون فرهنگی و نفوذ اقتصادی، اجتماعی، فردی و جریانی به دنبال لشکرکشی نرم و رسوخ در جمهوری اسلامی هستند.

مفهوم نفوذ در ادبیات سیاسی رهبر معظم انقلاب به شکل «خاص» و در چارچوب معنایی ویژهای مطرح شده است، بررسی ابعاد مفهومی آن میتواند به عملکرد و اقدام صحیح در این زمینه منجر شود.

یکی از تاثیرات نفوذ، تاثیر آن بر مسئولان یک جامعه است یعنی افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، به سمت خودشان بکشانند. سمت مورد نظر همان تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاهها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر میکند؛ کاری کنند که شما همانجوری نگاه کنی به مسئله، همانجوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالیرتبهی سیا تشخیص میدهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهد که او میخواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، این مسئول در واقع برای او کار میکند؛ هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکهای، نفوذ گسترده؛ نه موردی.

وقتی نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آیندهی کشور تأثیری دارند، آنگاه اتّفاقی میافتد؟ آرمانها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزشها تغییر پیدا خواهد کرد، خواستهها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از فرمایشات خود پیرامون "نفوذ" فرمودند: اگر در بخش فرهنگی در داخل کشور استحالهای صورت گیرد و جریان حاکم بر کشور از نظر فرهنگی صبغه غرب را به خود بگیرد، به این مفهوم است که کشور هویت اصیل ملی و استقلال خود را از دست داده است و این به معنی از بین رفتن استقلال از مسیر استحاله فرهنگی است. اینجاست که رهبری معظم انقلاب میفرمایند ناگهان چشم باز میکنیم، میبینیم چه کار خطرناکی صورت گرفته است. هوشیار باشیم، مسیر برای بستن راه نفوذ فرهنگی آمریکا روشن است، «مدیریت فرهنگ باید بر مبنای شعارهای انقلاب و مبانی انقلاب باشد؛ خوراک فرهنگی سالم و جلوگیری از خوراک فرهنگی ناسالم و مضر، اساس کار است. دولت اگر میبیند تئاتری، فیلمی، کتابی، نشریهای و… با مبانی انقلاب و مبانی اسلام مخالف است، باید جلویش را بگیرد و با آن برخورد کند.»

در حال حاضر، پدیده تجددگرایی در کشور ما هم طبق آمارهای ازدواج و طلاق و سرشماری نفوس و مسکن، رو به رشد است این در حالی است که در سایه توافق هستهای و کمرنگ شدن برخی خطوط قرمز از طرف مسئولان دولتی بیم آن می رود این معضل تشدید شود.«از توطئههای دشمن، توطئهی فسادانگیزی است؛ نفوذ در نسل جوان، ایجاد فساد در میان سربازان واقعی اسلام، جوانان را به مسائل فساد برانگیز سرگرم و مشغول کردن».

مردم و مسئولین با بصیرت خود و چشمانی باز نخواهند گذاشت تا دشمن با شبیخون فرهنگی و نفوذ در میان آنها رخنه کند و جریان انقلاب را به نفع خود و به شکلی نرم در جهت اهداف بلند مدت و پلیدش تغییر دهد.

نظر شما
پربیننده ها