«میرصادقی» با اثری تازه در نمایشگاه کتاب تهران می‌آید

کتاب «گفت‌وگوها»، اثری تازه‌منتشر شده از نشر سخن درباره جمال میرصادقی است؛ که برای نخستین‌بار در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ - 11April 2016

«میرصادقی» با اثری تازه در نمایشگاه کتاب تهران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، انتشارات سخن برای بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران چندعنوان از جمال میرصادقی، نویسنده و پژوهشگر، را توزیع خواهد کرد که از جمله این موارد کتاب «گفتوگوها» است.

این اثر شامل مصاحبههای انجام شده با میرصادقی و یادداشتهای او درباره خواندن، راههای نویسندگی و... است. چگونه نویسنده شدم، خواندن نوعی خلق کردن، گپی با جمال میرصادقی و یادداشتها موضوعات این کتاب را تشکیل میدهد.

از دیگر عناوینی که از میرصادقی برای نخستینبار در نمایشگاه عرضه میشود، میتوان به کتاب« 20 با 23 داستان از داستان نویسان نسل سوم» اشاره کرد. این اثر، چنانکه از نامش پیداست، نمونهای از داستانهای نویسندگان را در خود دارد.

همچنین نشر سخن چاپ جدید از کتابهای دیگر او که در سال 94 منتشر شدهاند نیز در نمایشگاه توزیع میکند که از جمله این کتابها میتوان به «داستانهای پلیسی» و «چگونه میتوان داستاننویس شد؟» اشاره کرد.

جمال میرصادقی متولد سال 1312 در تهران و فارغالتحصیل رشته ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است. داستانهای شنبه (مجموعه 51 داستان کوتاه از 37 نویسنده)، داستانهای دوشنبه، داستاننویسهای نامآور معاصر ایران، درازنای شب، شب چراغ، بادها خبر از تغییر فصل میدهند، آتش از آتش، اضطراب ابراهیم، زندگی را به آواز بخوان، گفتوگوها، دختری با ریسمان نقرهای، آسمان رنگ رنگ، دندان گرگ، کلاغها و آدمها و مجموعه داستانهای مسافرهای شب، چشمهای من خسته، شبهای تماشا و گل زرد، این شکستهها، هراس، پشهها، روشنان، نام تو آبی است (بیست داستان)، آوازها، این سوی تلهای شن، دوالپا از نوشتههای این نویسنده هستند.

عناصر داستان، واژهنامه هنر داستاننویسی، شناخت داستان، ادبیات داستانی، راهنمای رماننویسی، جهان داستان غرب، جهان داستان ایران از دیگر آثار پژوهشی جمال میرصادقی در حوزه داستاننویسی است.

نظر شما
پربیننده ها