مرتضی طاهری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شیعیان امام هادی علیه السلام را نمی‌شناسند/ مسئولین فرهنگی درباره ایشان مقصرند

مداح اهل بیت علیه السلام گفت: بسیاری از شیعیان ما شناسنامه‌ای هستند. اگر سوال کنید امام پنجم شیعیان چه کسی است اطلاع ندارند و فقط در بین معصومین امیرالمومنین و امام حسین علیه السلام را می‌شناسند.
کد خبر: ۷۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ - 11April 2016

شیعیان امام هادی علیه السلام را نمی‌شناسند/ مسئولین فرهنگی درباره ایشان مقصرند

«حاج مرتضی طاهری» مداح اهل بیت علیه السلام در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با شاره به سالروز شهادت حضرت امام هادی علیه السلام گفت: همه ائمه رهبران الهی و امامانی هستند که انتخاب شده ذات اقدس الهی هستند. اگر بخواهیم بین ائمه قیاس کنیم، قیاس غلطی است.

وی افزود: پیش از انقلاب یک نویسنده که انقلابی شناخته می شد درباره امام سجاد علیه السلام نوشته بود که «از نعمت خوب مردن محروم بود» این جمله بسیار حرف خلاف اعتقاد و اهانت به صاحت مقدس امام است. ما چه میفهمیم خوب مردن به چه معنی است. او فکر می کرد باید امام در کربلا شهید می شد در صورتی که امام مطیع امر الهی است.

مداح اهل بیت علیه السلام خاطر نشان کرد: اگر امام هادی علیه السلام می خواست از رفتن به سامرا اِبا کند می توانست این کار را انجام دهد. ما معتقدیم همان قدرتی که در بازوی امیرالمومنین جلوه گری می کند سایر معصومین نیز این مراتب را دارا هستند. درباره بسیاری از معصومین افراد و یاران حمایت نکردند تا باعث شود آن ها در غربت بمانند.

زیارت جامعه کبیره، یادگار امام هادی (ع) است

طاهری در ادامه گفتگویش با دفاع پرس تصریح کرد: از ویژگی های امام هادی علیه السلام هدایتگری است که البته همه امامان ما هادی هستند ولی به این بزرگوار هادی و هدایتگر می گویند. همه امامان ما جواد هستند ولی به پدر ایشان جواد گفته می شود. تمام ائمه ما نسبت به امر خدا رضا هستند ولی این ویژگی را به امام هشتم ما نسبت می دهند چون هر امام ما را با یک ویژگی متمایز کرده اند. این به معنی این نیست که سایر امامان این ویژگی را نداشته باشند.

وی عنوان کرد: امام هادی علیه السلام یک اثر بسیار زیبا، ماندگار و  نورانی از خودشان به نام زیارت جامعه کبیره بر جا گذاشته اند که وقتی انسان این سند را مطالعه می کند امام شناسی را می فهمد و متوجه شأن و شخصیت و جایگاه امام می شود.

مداح اهل بیت علیه السلام علت کمتر شناخته شدن این امام بزرگوار در بین مسلمانان و شیعیان را عدم شناخت عنوان کرد و گفت: نقص عدم شناخت امام هادی علیه السلام را نه تنها ما شیعیان بلکه همه مسلمانان دارا هستند. مسلمانان به نوعی و ما شیعیان به ویژه، شناختمان نسبت به امام هادی کامل نیست. اگر این شناخت کامل بود فرقی بین امامان نبود. باید تلاش بیشتری برای شناساندن شأن و جایگاه امام انجام داد که با تبلیغ و نام گذاری مراکز مهم به نام مبارک ایشان باید جبران شود.

بسیاری از شیعان ما شناسنامه ای هستند

طاهری درباره ادعای شیعه بودن اذعان کرد: بسیاری از شیعیان ما شناسنامه ای هستند. اگر سوال کنید امام پنجم  شیعیان چه کسی است اطلاع ندارند و فقط در بین معصومین امیرالمومنین و امام حسین علیه السلام را می شناسند و البته عشق اهل بیت را هم در دل دارند و محرم و صفر را هم گرامی می داریم.

وی دلیل هجمه های صورت گرفته به امام هادی علیه السلام را اهمیت شخصیت ایشان دانست و گفت: هر کسی به شخصیتی هجمه وارد می کند علت اهمیت آن شخصیت است. اگر شخصیتی اهمیت نداشته باشد کسی با او کاری ندارد. اینکه حرم امام هادی علیه السلام مورد هدف قرار می گیرد این است که حرم ایشان مرکز ثقلی است که مهدویت در این مرکز ثقل قرار می گیرد بنابریان مورد تهاجم قرار می گیرد.

مداح اهل بیت علیه السلام تاکید کرد: درباره تهاجم به این شخصیت عظیم مسئولین فرهنگی مقصر و مسئول هستند. اهالی منبر و وعاظ و مداحان و حتی تک تک کسانی که به این خانواده ارادات دارند در این مسئله مسئولند. امروز با گسترش شبکه های اجتماعی، افراد می توانند به راحتی مطالب مرتبطی را منتشر کنند تا هزاران نفر آن را ببینند. هر کسی در قبال این مسئولیت بزرگ وظیفه دارد که باید به آن عمل کند.

نظر شما
پربیننده ها