حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی عنوان کرد:

توقف و ایستایی در بنیاد شهید ممنوع است/ توقع رییس بنیاد شهید از ایثارگران مجلس

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بنیاد شهید نباید ایستایی و توقف وجود داشته باشد تا کارها با سرعت، تاثیرگذاری و نتیجه کاملی انجام شود.
کد خبر: ۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴ - 10December 2013

توقف و ایستایی در بنیاد شهید ممنوع است/ توقع رییس بنیاد شهید از ایثارگران مجلس

حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: بنیاد شهید متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است و ما تنها به عنوان خدمتگزاران این حوزه فعالیت میکنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص بنیاد شهید، تصریح کرد: رهبری خطاب به بنده فرمودند: "به بنیاد شهید بروید و از جانب بنده از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاسگزاری کنید چرا که آنها زحمت کشیدند و شهید، جانباز و آزاده شدند و اگر آنها نبودند اکنون من و شما در آرامش و آسایش نبودیم."
 
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تاکید کرد: رهبری در ادامه صحبتهای خود فرمودند: "اگر روزی دوباره برای کشور مشکلی پیش بیاید باز هم ایثارگران و جانبازان در صحنه حضور مییابند."
 
حضور تشکلها سبب پیشرفت کارها میشود

وی با بیان اینکه خدمت به جامعه شهدا و ایثارگران یک افتخار و وظیفه است، افزود: معتقدم که کارها و امور به تنهایی انجام نمیشود بلکه با ورود تشکلها و جامعه هدف، پیشرفت و رشد در کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران میسر میشود.

خانواده شهدا و ایثارگران جامعه بزرگی را تشکیل میدهند

معاون رییسجمهور اذعان داشت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و والدین آنها از جامعه هدف در بنیاد شهید هستند که این تعداد در حقیقت نسبت به جمعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس، بزرگترین جمعیت را داشته و جامعه بزرگی را تشکیل میدهد.
 
وی خاطرنشان کرد: با ورود به بنیاد شهید به سختیها پی بردم و مشکلات ملموستر شد. در هر زمینهای وارد شدیم با مشکلات بسیاری در زمینه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مواجه شدیم.

بنیاد شهید نباید سیاسی شود اما نسبت به اخبار روز آگاه باشد

وی به فرمایشات دیگر رهبری خطاب به بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: رهبری در بخش دیگری از صحبتهای خود فرمودند: "سعی کنید بنیاد شهید سیاسی نشود. نه اینکه سیاست ندانند و نفهمند بلکه باید کاملا سیاست را بدانند و از اوضاع و احوال کشور آگاه باشد. دلسوزتر از شما برای جامعه ایرانی کسی نیست اما سیاسی نشوید چرا که سیاسی شدن موجب بروز مشکلات متفرقه و مسائل عدیدهای میشود."

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان داشت: همه باید در حوزه شهدا و بنیاد شهید وارد کار شوند تا این جامعه هدف رشد یافته و مشکلات مرتفع شوند.

وی ادامه داد: با توجه به وظایفی که در حوزه بنیاد شهید بر عهده ما گذاشته شده کارهای زیادی انجام نشده و باید برای انجام تکالیف و رسالتی که بر دوش ماست برنامهریزی صورت گیرد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالتی مهم برای همه است

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از فرزندان شهدا و ایثارگران با رسالت و اهداف پدرانشان آشنا نیستند و به عنوان یک وظیفه باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیتهای گستردهای صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه کهنه سربازان باید همیشه در صحنه باشند، اظهار کرد: تشکلها همزمان کار میکنند و در برخی موارد موازی کاری انجام میشود و هنوز رسالت کاری آنها مشخص و معین نشده است، بنابراین برنامه ریزی سبب میشود تا کارها به صورت ارزنده و ثمربخش انجام شود.
 
خلاءها در بنیاد شهید جبران میشود

معاون رییسجمهور اذعان داشت: یک برنامه جامع و قانون هدفمند برای حرکت به جلو وجود ندارد اما باید این خلاءها جبران شود و این کار و هدف توسط تشکلها صورت گیرد.

شهدا و ایثارگران دلسوزان نظام هستند
 
وی با بیان اینکه بنیاد شهید، سپاه و بسیج از یادگاریهای امام راحل هستند، افزود: دلسوزتر از ایثارگران و جانبازان در بنیاد شهید وجود ندارد چرا که این گروه برای انقلاب و اسلام دلسوزانه تا پای جان ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اینکه در بنیاد شهید باید هدفمند حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده همایش سراسری بنیاد شهید برگزار خواهد شد و تشکلها در این همایش حضور پیدا میکنند.
 
وی ادامه داد: در بنیاد شهید، برنامه دو ساله و پنج ساله تدوین شده و این برنامه باید در حضور و یا عدم حضور بنده در بنیاد تداوم یابد و اجرایی شود.
 
توقف و ایستایی در بنیاد شهید ممنوع است

معاون رییسجمهور اذعان داشت: در بنیاد شهید نباید ایستایی و توقف وجود داشته باشد و کارها با برنامه ریزی انجام شود و برنامههای تصویب و ابلاغ شده نیز اجرایی شود.

توقع رئیس بنیاد شهید از ایثارگران مجلس

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: ایثارگران مجلس باید مدافع بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی باشند و از حقوق ایثارگران و شهدا حمایت کنند.

عدم تعامل مجلس با بنیاد شهید فعالیتهای بنیاد شهید را تضعیف کرد

وی در ادامه افزود: عدم تعامل مجلس با بنیاد شهید در سالهای اخیر موجب بروز مشکلات عدیدهای در این حوزه شده بود؛ ارتباط بنیاد شهید با مجلس قطع شده و بین مجلس و بنیاد، اختلاف وجود داشت.

وی با بیان اینکه شهیدان بهشتی، مطهری و رجایی برای انقلاب اسلامی الگو و اسوه هستند، گفت: شهید بهشتی برای کارهای تشکیلاتی نمونه بود و اگر او نبود قانون اساسی کامل نوشته نمیشد.
 
فرزندان شهدا در اولویت استخدام کاری بنیاد قرار دارند
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: حدود ۶۵ هزار و ۸۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکار بوده که ۶۰ درصد آنها دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند. قطعا این افراد در اولویت استخدامی بنیاد شهید قرار دارند.

وی ادامه داد: شهدا و ایثارگران و خانوادههای آنها مالک انقلاب هستند. چرا باید فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان بیکار باشند؟
 
وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات و موانع بنیاد شهید از نیروهای درون گروهی استفاده میکنیم، گفت: در انتخاب شغل برای فرزندان شهدا و ایثارگران احترام خاصی قائل میشویم و در بنیاد شهید از فرزندان آنها برای کار بهره میگیریم.
 
بنیاد شهید با کمترین هزینه نیروهای خود را انتخاب میکند

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: بنیاد شهید با کمترین هزینه نیروهای خود را انتخاب میکند و در دولت یازدهم کمترین میزان ورود افراد از بیرون در بنیاد شهید بوده که فقط چهار نفر هستند.

رییس بنیاد شهید دولت یازدهم از خبرنگاران دعوت به همکاری کرد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان داشت: در گذشته ارتباط بنیاد شهید و امور ایثارگران با خبرنگاران کاملا قطع شده بود در حالیکه این ارگان بین تمامی سازمانها و ارگانهای دولتی افضل است.

وی ادامه داد: تعامل بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با خبرنگاران از اهداف و برنامههای ما است چرا که رسانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهم و موثری دارند.
 
معاون رییسجمهور در پایان گفت: تشکلها برای بنیاد شهید کمک فکری داشته باشند و ایدههای نو ارائه دهند. بنده هم از امروز به عنوان عضوی از تشکل کهنه سرباز صلح و دوستی میشوم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار