راهیان نور غرب-7/

2 یار فرزانه؛ از مجاهدت در غرب غریب تا شهادت در راه دفاع از حرم

امسال راهیان نور غرب و صعود به ارتفاعات بازی دراز 2 غایب بزرگ دارد. سرداران شهید مدافع حرم "حسین همدانی" و "رضا فرزانه" سال گذشته از غرب غریب روایت کردند و امسال راویان از مجاهدت‌های خاموش این فرماندهان خواهند گفت.
کد خبر: ۷۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ - 11April 2016

2 یار فرزانه؛ از مجاهدت در غرب غریب تا شهادت در راه دفاع از حرم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امسال برنامه گرامیداشت عملیات بازی دراز و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز، 2 غایب بزرگ دارد. 2 غایبی که سال قبل در میان زائران این یادمان بودند و در طول یک سال اخیر در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و حقا که در کسوت خادمی شهدا به سر منزل مقصود و حریم امن دفاع از خاندان عصمت و طهارت رسیدند.

سال گذشته سردار شهید "حسین همدانی" در جمع کاروانهای راهیان نور غرب از خاطرات روزهای نخست جنگ در شهر سرپل ذهاب و دفاع از غرب غریب در برابر هجوم وحشیانه نیروهای بعثی گفت. در جای جای مناطق عملیاتی غرب از دشت ذهاب گرفته تا شهرک المهدی و پادگان ابوذر از خاطراتش گفت.


روایتگری سردار شهید همدانی در شهرک المهدی سرپل ذهاب

و یادش بخیر سردار شهید "رضا فرزانه" را که فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود و از شهدا برای ما روایت کرد؛ از محسن دین شعاری و معبر دوپازا گفت.


سردار شهید فرزانه در ارتفاعات بازی دراز

و چه زیباست که هر دو از فرماندهان لشکر پر افتخار محمد رسول الله(ص) بودند.

سردار شهید حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که پس از جنگ مسئولیتهای بسیاری در نیروی زمینی سپاه و سازمان بسیج مستضعفین داشت. همچنین در دورهای فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) را بر عهده داشت. سردار همدانی که فرمانهد مستشاران نظامی ایرانی در سوریه بود، مهرماه سال جاری در حومه حلب به شهادت رسید. جهت آشنایی با این شهید بزرگوار میتوانید کتاب "مهتاب خین" نوشته حسین بهزاد و کتاب "پیغام ماهیها" نوشته گلعلی بابایی را مطالعه کنید.

سردار شهید رضا فرزانه نیز از نیروهای لشکر 27 محمدرسول الله(ص) بود که پس از دوران دفاع مقدس در مقطعی فرمانده لشکر عملیاتی 27 شد. وی در سالهای اخیر مسئول بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود که 22 بهمن سال گذشته در سوریه به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد.

خبرگزاری دفاع مقدس در هفتمین روز از شهادت این سردار فرزانه ویژهنامه شوق حرم را منتشر کرد که میتوانید از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار