ترقی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

ایران قدرت نظامی برتر در منطقه است

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: امروز ایران در عرصه دفاعی قادر است تا قدرتی نظامی در منطقه باشد که نه تنها بتواند از خود دفاع کند بلکه بتواند با قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای و در رأس آنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کند.
کد خبر: ۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ - 12April 2016

ایران قدرت نظامی برتر در منطقه است

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند توان عملیاتی نیروهای نظامی روز به روز باید تقویت شود، گفت: توان عملیاتی و رزمایشی نیروهای مسلح هر روز باید افزایش یابد تا بتوانند مجموعهای از قدرت فرماندهی و آموزش لازم برای توانمندی معنوی و ارتقا بنیه دفاعی داشته باشند. این ارتش تحت فرماندهی مقام معظم رهبری باید از توان بالای تجهیزی، نظامی و علمی در برابر توطئههای دشمنان برخوردار باشد.

وی ادامه داد: تنها نیروی مسلح جهان که هم مکتبی و هم دارای انگیزههای معنوی است و دغدغههای عظیمی برای حفظ کشور دارد و به قدرتهای بیگانه تکیه ندارد؛ نیروی مسلح جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل بینالملل اظهار داشت: ما می دانیم که آمریکا ورژیم صهیونیستی به صورت جدی به خلع سلاح کردن ایران فکر میکنند و مذاکرات برجام به تنهایی بهانهای برای ناتوان کردن قوای نظامی کشورمان در راستای دستیابی به اهداف شومشان بوده است.

ترقی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هر روز با پیشرفت در عرصههای دفاعی توان و اقتدارش را به چشم جهانیان میکشد تا بدانند در برابر قدرت، موقعیت نظامی و امکانات ژئواستراتژیک و سیاستهایی که به ایران وجود دارد نمیتوانند بهره ببرند.

وی تصریح کرد: امروز ایران در عرصه دفاعی قادر است تا قدرتی نظامی در منطقه باشد که نه تنها بتواند از خود دفاع کند بلکه بتواند با قدرتهای جهانی و منطقهای و در رأس آنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کند.

نظر شما
پربیننده ها