جدیدترین تحولات میدانی سوریه؛

شهرک «العیس» در حومه جنوبی حلب آزاد شد/ تروریست‌ها در اردوگاه «یرموک» به جان هم افتادند

نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها موفق شدند، شهرک العیس و ارتفاعات «السیریتل» واقع در حومه جنوبی حلب را از لوث تروریست‌هاى تکفیرى آزاد کنند.
کد خبر: ۷۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 12April 2016

شهرک «العیس» در حومه جنوبی حلب آزاد شد/ تروریست‌ها در اردوگاه «یرموک» به جان هم افتادند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها موفق شدند صبح امروز سه شنبه 24 فروردین شهرک العیس و ارتفاعات «السیریتل» واقع در ریف جنوبی حلب را از لوث تروریستهاى تکفیرى آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، همزمان با هدف قرار دادن مواضع تروریستها در مناطق مذکور جنگندههای سوری و روسی نیز در چندین مرحله تحرکات تروریستها را رصد کرده و هدف قرار دادند؛ به طوری که تا ساعتی قبل بر اثر شدت حملات هوایی و موشکی تروریستها مجبور شدند مواضع خود را در این مناطق کاملا تخلیه و به سمت مناطق اطراف مرز استان ادلب فرار کنند.

شهرک العیس، تا 12 فروردین در تصرف نیروهاى مقاومت بود که تروریستهاى جبهه النصره با یورش به این شهر استراتژیک، آن را اشغال کردند.

العیس به جهت داشتن تپههاى مشرف بر مناطق مجاور، استراتژیک خوانده مىشود و تصرف این شهر به معناى امتیاز داشتن برجک مراقبت براى صیانت از مناطق هم جوار است.

در همین خصوص خبرنگار اعزامى واحد «الاعلام الحربى» مقاومت اسلامى نُجَباء به العیس گزارش داد: حمله به العیس کاملاً ناگهانى و در اوج ناباورى عناصر جبهه النصره صورت گرفت.

وى افزود: تروریستها در ابتدا قصد مقاومت در برابر رزمندگان اسلام را داشتند که با مشاهده هجوم مجاهدین مقاومت اسلامی از تمامى جهات، براى عدم قرار گیرى در تله محاصره، به مناطق پست تر عقب نشینى کرده و العیس را بصورت کامل تخلیه نمودند.

بر اساس این گزارش، تروریستهاى النصره درحالى که به عقب مىگریختند، هدف گلوله تک تیراندازها قرار گرفته و دها تن از آنان به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

 تروریستها در اردوگاه «یرموک» به جان هم افتادند

خبر دیگر اینکه گروه تروریستی داعش بعد از درگیری شدید با گروه تروریستی جبهه النصره کنترل بخشهایی از اردوگاه آوارگان یرموک واقع در جنوب دمشق پایتخت سوریه را به دست گرفت.

در این درگیری شمار زیادی از تروریستها به هلاکت رسیدند که سهم جبهه النصره بیشتر بوده است؛ درگیریها در محور «الجاعونه»، خیابان «حیفا» و نزدیک میدان فلسطین شدید بوده است.

اردوگاه یرموک یک منطقهٔ مسکونی فلسطینینشین در دمشق پایتخت سوریه است. این منطقه یک «اردوگاه آوارگان غیررسمی» است که در سال 1957 تاسیس شد.

کنترل این منطقه از سوی دولت سوریه به گروه سیاسی-نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل واگذار شده بود اما از اول آوریل 2015 عناصر داعش و جبهه النصره در این اردوگاه با هم درگیر هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار