مجلس تصویب کرد؛

دریافت عوارض از مازاد مصرف 180 لیتر بنزین در ماه از مالکان خودرو

با تصویب نمایندگان؛ برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه 5000 ریال و در پله‌های دوم و سوم به ترتیب 7500 و 10 هزار ریال با مازاد مصرف 180 لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به عنوان عوارض موضوع بند 4 فوق دریافت می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 12April 2016

دریافت عوارض از مازاد مصرف 180 لیتر بنزین در ماه از مالکان خودرو

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخشهای درآمدی لایحه بودجه به پیشنهاد احمد توکلی دولت را مکلف کردند حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانهسوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز نمایند و از آن تاریخ، عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس احکام زیر مجاز است.

1- وسایل نقلیهای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگه معاینه فنی و بیمهنامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خود را نیز پرداخت کرده باشند.

2- هزنیه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

3- قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 94 خواهد بود. همه انواع سوخت تکنرخی خواهد بود.

4- در صورتی که وسیله نقلیهای با استفاده از کارت سوخت، سوختگیری کند علاوه بر پرداخت بهای سوخت، به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

5- از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرفکنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساختهای کشور اعم از جادهها و خیابانها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت نماید.

از 201 نماینده حاضر در جلسه 132 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع به این مصوبه داده شد.

بر اساس بند الحاقی توکلی از سال جاری هر چقدر مصرف بنزین، گازوئین و گاز توسط مالکان خودرو افزایش یابد میزان پرداختی آنها بابت عوارض مصرف، عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساختهای جادهای و خیابانها و عوارض ایجاد ترافیک افزایش خواهد یافت.

نظر شما
پربیننده ها