آیت‌الله علم الهدی:

کنارگذاشتن چهره‌های برجسته روحانی ازسوی جریان های سیاسی خیال خام است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: کنار گذاشتن چهره‌های برجسته روحانی از سوی برخی از جریان های سیاسی یک خیال خام است.
کد خبر: ۷۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ - 12April 2016

کنارگذاشتن چهره‌های برجسته روحانی ازسوی جریان های سیاسی خیال خام است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله سید احمد علمالهدی در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران که در مدرسه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد، افزود : متاسفانه جریان های سیاسی با یک عملیات روانی در یک انتخابات و دروازه دموکراسی رجال و چهره های برجسته ولایی و دینی را حذف می کنند که این نقشه بنی عباسی است.

وی گفت: آن روز بنی امیه و بنی عباس حساب می کردند که با قدرت و نفوذ مادی می توانند عترت پیامبر (ص) را کنار بزنند ، امروز هم جریان های سیاسی قدرت ها و افراد فرصت طلب با دستی که در دست استکبار جهانی دارند بر این تصورند که با عملیات روانی و تخریب های روانی می توانند چهره های برجسته روحانی و با فضیلت را کنار بگذارند.

علمالهدی با بیان اینکه در یک جریان های سیاسی ممکن است یک نشتی به وجود بیاید اما ادامه دار نخواهد بود و مردم ما ولایتمدارند ، افزود : بصیرت مردم ما بصیرت دینی است و مردم در یک موقعیت شاید دچار اشتباه شوند ، اما این روند ادامه نخواهد داشت.

امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که روشنایی چشم و دل مردم از قرآن گرفته شده است ، اظهار داشت : این روشنایی خاموشی ندارد چرا که از هزار و 200 سال پیش و از زمان امام هادی (ع) تا به امروز ادامه داشته است و تا به امروز اسلام را به این عزت و عظمت در دنیا به وجود آورده است و چیزی نیست که آن را از دست بدهند.

وی افزود: تمام مشکل جریان های سیاسی همین است و موضوع رذالت ، وکالت و قدرت نیست و این افراد در یک جریان سیاسی رقابت کردند و یکی پیروز شد و دیگری شکست خورد و در آینده امکان دارد دیگری پیروز شود و آن دگر شکست بخورد.

علم الهدی گفت: متاسفانه برای مردم این طور مطرح کرده اند که موضوع رقابت و قدرت است که استکبار به دنبال همین است و در طول تاریخ حاکمان همین را مطرح می کردند.

وی افزود: متاسفانه استکبار به دنبال همین است که مطرح کند که آخوند سالخورده هم به دنبال قدرت است و آن سیاستمدار هم به دنبال کسب قدرت می باشد و به جان هم افتادند که این در رقابت و قدرت این طور می شود.

علمالهدی ادامه داد: در رقابت های انتخاباتی نباید اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و تولید عداوت و دشمنی کنند.

امام جمعه مشهد گفت: جریان های سیاسی که این منطق را دارند می خواهند بر قدرت دست یابند و آن روزی که برقدرت تکیه زدند برگرده مردم لگد بزنند، عیاشی و شهوت رانی کنند ، بخرند و بخورند و ببرند و هر چه دارند در دامن استکبار بریزند و ما به ازا و پولش را از استکبار و آمریکا بگیرند و این آخوند عمامه به سر نمی گذارد و سنگ سرراهشان است.

وی افزود: قبل از این با تمام ضعف و ناتوانی اجازه ندادیم آب خشک از گلوی شاه پایین برود ، امروز که انقلاب کردیم، مردم ما با بصیرت پای این انقلاب ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این امتیاز روحانیت دنباله رو ، همان نقطه اتصال به مقام ولایت و امامت امام هادی (ع) است.

وی به زندگی و سیره آیت الله هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران نیز اشاره کرد و گفت : این عالم ربانی یک عنصر فداکار و ایثارگر بود که علی رغم سخت گیری های ساواک به مبارزات انقلابی خود ادامه می داد.

علم الهدی با اظهار این که آیتالله روحانی جلوه ای از زهد و تقوا بود ، افزود : هفده سال از درگذشت آن مرحوم می گذرد ، اما مردم به خاطر زهد و تقوا و ساده زیستی این مرد بزرگ هر ساله پرشورتر از سال گذشته در مراسم سالگردش شرکت می کنند.

وی ادامه داد: بنده افتخار داشتم در دهه 40 در کنار این روحانی خدوم در شهرستان بابل به کار تبلیغ بپردازم و به هیچ عنوان نمی توان یک نقطه ضعف اخلاقی از ایشان یافت که دشمن بتواند از این حربه برای تخریب وی استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت : نفوذ معنوی روحانیت در انقلاب اسلامی ما ادامه نفوذ معنوی اهل بیت است و به خاطر اهل بیت (ع) انقلاب ما سرزنده و پویاست و علی رغم کارشکنی های دشمنان این نظام به کار خود ادامه می دهد و در مسیر پیشرفت حرکت می کند.

مرحوم آیت الله هادی روحانی در سال 1302 در بابل دیده به جهان گشود و در سال 1320 تحصیل در زمینه علوم دینی را در این شهر آغاز کرد.

وی سپس برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه مشهد ، قم و تهران رفت و نزد استادانی چون ادیب نیشابوری، امام موسی صدر، آیت الله حاج میرزا احمد مدرس ، استاد میرزا جواد آقا تهرانی ،شهاب الدین مرعشی نجفی و آیت الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) تلمذ کرد.

مرحوم آیتالله روحانی سال 1358 به عنوان امام جمعه بابل منصوب شد و نخستین خطبه جمعه را هم در هیجدهم آبان همان سال خواند.

وی که علاوه بر امامت جمعه بابل، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز بود 21 مهر ماه سال 78 همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) دارفانی را وداع گفت.

نظر شما
پربیننده ها