مجلس تصویب کرد:

سهم 5/ 14 درصدی وزارت نفت از درآمدهای نفتی در بودجه 95

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه 95 تبصره یک این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن سهم وزارت نفت از درآمدهای نفتی در سال 95، 5 / 14 درصد تعیین می شود.
کد خبر: ۷۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ - 13April 2016

سهم 5/ 14 درصدی وزارت نفت از درآمدهای نفتی در بودجه 95

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ به موجب مصوبه امروز مجلس در بند الف تبصره یک در سال 1395 سهم شرکت دولتی تابعه ذیربط وزارت نفت موضوع بند (الف) ماده (1) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/ 12/ 1393، چهارده و نیمدرصد ( 5 / 14%) تعیین میشود و سود حاصل از آن معاف از تقسیم سود سهام دولت است.

در بند ب تبصره یک نیز مصوب شد: سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند (ب) ماده (1) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، بیست درصد (20%) تعیین میشود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است بیست درصد (20%) ارزش صادرات گاز طبیعی پس از کسر ارزش گاز طبیعی وارداتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند. مبلغ واریزی موضوع پاراگراف دوم بند(ب) ماده(1) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه میشود.

در بند ج نیز به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط اجازه داده شد با تصویب شورای اقتصاد بهمنظور سرمایهگذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادینمشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی- ریالی از طریق بازار سرمایه در سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ریال با تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط وزارت نفت ازمحل افزایش تولید همان میادین نسبت به ارقام مصوب همان سال اقدام کند.

نمایندگان مجلس در بند ه نیز شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران را مکلف کردند نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآوردههای نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساختهای تأمین، ذخیرهسازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد(5%) به قیمت هر لیتر فرآوردههای نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانهداری کل کشور تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمیشود و مشمول مالیات با نرخ صفر میباشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار