سردار امیریان: استفاده از فناوری‌های نوین برای مقابله با تحریف دفاع مقدس ضروری است

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: برای مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس نیازمند تولید محتوای درست و انتقال دقیق این محتوا هستیم؛ اقدامی که باید در بستر هنر و فناوری‌های نوین انجام شود.
کد خبر: ۷۷۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۹ - 11November 2025

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم بسیجی «مهدی امیریان» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره فانوس اظهار داشت: این موزه در مأموریت خود با بخش‌های تالار‌های هشت‌گانه و در لباس سربازی وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهد که با اولویت جوانان و نوجوانان است، اما وظیفه اداره حفظ و نشر آثار استان تهران را هم به عهده دارد و چنین جشنواره‌هایی که در آن صحبت از اهمیت زبان هنر، بستر و امکان فضای مجازی و فناوری‌های نوین است برای ما دارای اهمیت بسزایی است.

«تولیدات درست» و «انتقال اصولی» دو راهکار مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: این جشنواره بهانه است برای اثبات این که ما هم نسبت به این ابزار مهم (فضای مجازی) حساسیت داریم و در این حوزه پیگیر هستیم و معتقدیم همانطور که این معارف باید به نسل بعد منتقل شود، این انتقال باید به دست نسل جدید باشد که ماندگاری بالاتری داشته باشد.

سردار امیریان با بیان اینکه این دو اختتامیه حاکی از اهمیت موضوعاتشان است، ادامه داد: چون اساسا تاریخ بی‌رحم است و ماهیت آن فراموشی است، وقتی یک انسان ضرب در زمان شود فراموشی به سراغش می‌آید، اینجاست که نقش فضای مجازی اهمیت پیدا می‌کند. فراموشی گاهی راهی ندارد و ما باید جلوی آن را بگیریم، اما تهدید دیگر تحریف است، بویژه در دفاع مقدس که برای مقابله با تحریف و فراموشی نیازمند تولید درست است و نوع انتقال هم مهم است که در بستر هنر و فناوری‌های نوین باید انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش بازی و بستر‌های فضای مجازی را نمی‌توان حذف کرد و نادیده گرفت، گفت: نمی‌توان توانمندی یک کار تصویری چند ثانیه‌ای قوی را نادیده بگیریم یا یک کار سینمایی و... که کار چندین ساعت سخنرانی و کلاس را می‌کند و به اثربخشی تولیدات ضریب می‌دهد. ما با کمک فعالان فضای مجازی موظف به ارتقای این بستر برای تولید هستیم چراکه چراغ این دو موضع باید روشن بماند و ارتقا یابد؛ شهدا بهترین هستند و باید بهترین کار را برایشان انجام دهیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: باید از این ابزار به درستی استفاده شود، اما در محتوا در کنار «که بود‌ها» باید «چه کردها» را هم بگوییم. چرا حاج قاسم، طهرانی‌مقدم و حاجی‌زاده‌ها را دوست داریم، چون اتفاق جنگ ۱۲ روزه و حمله رژیم صهیونی گوشه‌ای از چه کرد‌های حاجی زاده‌ها، حاج قاسم‌ها و طهرانی‌مقدم را به ما نشان داد.

وی گفت: چه کرد‌ها قابل الگوگیری هستند و بهترین بستر برایشان فضای مجازی و هنر است، فردا در فضای مجازی باید کاربردی‌تر بهتر و دقیق‌تر با مهارت بالاتر اقدام کنیم.

انتهای پیام/ 119

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار