به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاعپرس، نشست خبری یازدهمین دوره نمایشگاه «ایراننوشت» عصرامروز (سهشنبه) با حضور خانوادههای شهدای دفاع مقدس۱۲ روزه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
مهدی کلانتری، دبیر نمایشگاه و مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی به تشریح اتفاقات این نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه ایراننوشت همزمان در تهران و شش استان مشهد، قم، شیراز، اهواز، کرج و یزد برگزار میشود و امسال برای اولینبار فروش مجازی راهاندازی شده که امکان خرید را برای تمام مردم فراهم میکند.
دبیر نمایشگاه و مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی عنوان کرد: در این دوره نمایشگاه
۶۳ غرفه شرکت دارند که تماما تولید کننده و از سراسر کشور حضور دارند. سرزمین نوشتافزار غرفه تجمیعی این نمایشگاه است که در یک مجموعه ۲ هزار متری عرضه محصولات میکنند.
وی ادامه داد: ۳۹ غرفه عرضه دفتر، ۱۱ غرفه کوله و کیف، یک غرفه عرضه کتاب، ۱۰ غرفه اقلام تحریر و یک غرفه اسباببازیهای محصولات ایرانی را در این نمایشگاه توزیع میکنند. در این غرفهها بیش از ۲ هزار اقلام عرضه میشود که تنها کمتر از ۲۰ عدد از این اقلام خارجی است.
کلانتری با بیان اینکه تولید کنندگان کوچک، متوسط و بزرگ در این نمایشگاه حاضراند، گفت: بخاطر رویکرد و شعار سال که سرمایهگذاری برای تولید است ما در این نمایشگاه از تولیدکنندگان حمایت کردیم تا بتوانند عرضه مستقیم به مخاطب را داشته باشند.
دبیر نمایشگاه و مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی خاطرنشان کرد: مکان نمایشگاه ایراننوشت ۹ سال در محل کانون پرورش فکری و کودکان برگزار بود که سال گذشته به مصلی تهران آمد و امسال این فضا به ۱۴ هزار متر افزایش پیدا کرد.
وی با تاکید براینکه بعُد فرهنگی این نمایشگاه برجسته است و به محتوای فرهنگی ایرانی پرداختهایم، ادامه داد: تولیدکنندگان این نمایشگاه تنها فروشنده نیستند بلکه ابعاد فرهنگی و ذائقه مخاطب را درنظر دارند و بعُد محتوایی را مورد توجه دارند درحالی که کیفیت برایشان مهم است. تولیدکنندگان در این نمایشگاه حضور دارند تا از مخاطب بازخورد بگیرند و ارتباط مستقیم با آنها داشته باشند.
کلانتری، ذائقهسازی را یکی از رویکردهای نمایشگاه دانست و گفت: مخاطب در نمایشگاه ایران نوشت با کالای خوب و باکیفیت ایرانی آشنا میشود. ما امسال قهرمانان و شخصیتهای شهید دفاع مقدس ۱۲ روزه را محور قرار دادیم و تولیداتی در این زمینه صورت گرفته است و همچنین به جای چاپ برج ایفل، تخت جمشید و سی و سه پل و دیگر نقاط هویتی کشورمان را روی دفاتر چاپ کردیم و شخصیتهای دیگری مانند دانشمندان و ورزشکاران خودمان را معرفی کردیم.
دبیر نمایشگاه و مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی تصریح کرد: جایگاه ایران در تولید محصولات نوشتافزار از ۱۱ سال پیش که ما کارمان را شروع کردیم، از ۲۰ درصد تولیدات ایرانی امروز به ۶۰ درصد رسیده است. این حجم تولید در برخی کالاها مانند مداد، خودکار و کیف تقریبا به ۱۰۰ درصد رسیده است.
گفتنی است؛ یازدهمین دوره نمایشگاه «ایراننوشت» با محوریت شهدای دفاع مقدس و شهدای هوافضا، محصولات و تولیدات جدید ایرانی را رونمایی خواهد کرد.
این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۸ شهریور، به مدت ۱۱ روز در مصلای امام خمینی(ره) برپا میشود و هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ میزبان دانشآموزان، محصلان و سایر علاقهمندان خواهد بود.
انتهای پیام/ 121