مجید سرسنگی:

اگر فرهنگ نباشد هیچ فعالیت اجتماعی و سیاسی به ثمر نخواهد نشست

مدیر عامل خانه هنرمندان گفت: برای ما باعث افتخار است که تئاتر "شمشیر و آفتاب" دراین ایام عزیز در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.
کد خبر: ۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹ - 11December 2013

اگر فرهنگ نباشد هیچ فعالیت اجتماعی و سیاسی  به ثمر نخواهد نشست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان، شب گذشته مصادف با ۱۸ آذر ماه، زنگ افتتاح نمایش "شمشیر و آفتاب" به نویسندگی ابوالفضل ورمرزیار و کارگردانی محمدرضا مداحیان را در تماشاخانه ایرانشهر به صدا در آورد. در این مراسم مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان، محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران و حجتالاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند.

مجید سرسنگی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که برای رشد و توسعه فرهنگ عاشورایی قدم برمی دارند، اظهار داشت: فرهنگ برای تمام بخشها و مولفههای موجود در جامعه یک زیربنا است و بدون آن نه در زمینه اقتصادی موفق میشویم و نه در زمینه اجتماعی و بدتر ازهمه اینکه اگر فرهنگ نداشته باشیم و به زبان هنر مسلط نباشیم نمیتوانیم شکوه جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دهیم. برای ما باعث افتخار است که در یادبود واقعه کربلا نمایشنامهای با مضمون این رویداد عظیم و فراموش نشدنی را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا میکنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی، اساسی فرهنگی دارد و موضوع اصلی آن تغییر فرهنگ و رشد و تعالی آن بوده است، توقع و انتظار از همه هنرها این بوده که با این تغییرسیاسی که درکشور رخ داده است و نگرشهای سیاسی انقلاب و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را به مردم منتقل کنند. در طول سالیان گذشته همواره بحثهای زیادی درباره نمایشهای مذهبی اعم از اینکه نمایش مذهبی چیست و چه مفاهیمی را دنبال میکند و چه اصولی دارد در بین هنرمندان و مسئولین مطرح بوده است، اما متاسفانه علیرغم اینکه ۳۵ سال از انقلاب میگذرد هنوز به تعریف دقیقی از نمایش مذهبی نرسیدهایم.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر تصریح کرد: رویکرد ما باید به سمت هنر متعالی و در خدمت ارزشهای ژرف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد چنین رویکردی نیستیم. البته کارهای خوبی هم در این حوزه انجام شده که در قیاس با ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس و ویژگیهای این دو مقوله مهم، اصلا کافی نبوده است. در چنین مملکتی که تجربه انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان گنجینهای ارزشمند در اختیار دارد، همه هنرها باید در خدمت این ارزشها باشند و خود را از چشمه زلال دفاع مقدس و ائمه اطهار سیراب کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم شرایطی پیش بیاید که هنرمندانی که در راستای هنر اصیل و دعوت انسان به سمت کمال مطلق و عبودیت قدم برمی دارند، بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند. تمام فعالیتهایی که دولت انجام میدهد، اگر معطوف به فرهنگ نباشد بیفایده است و اگر مسائل اجتماعی و سیاسی کشور با فرهنگ عجین نباشد مولفههای موفق و با ثباتی در این زمینه نخواهیم داشت.

مدیرخانه هنرمندان ادامه داد: اگر فرهنگ ما فرهنگ درستی نباشد و نتواند ارزشهایی که توسط ائمه اطهار (ع) و بزرگان علم و فرهنگ به ما منتقل شده است را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم و نتوانیم این فرهنگ را در کشور نهادینه کنیم به طورحتم هیچ بخشی را به درستی انجام نخواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار