با حضور مقامات ایران و پاکستان افتتاح شد؛

احداث بیمارستان 30 تختخوابی توسط ایران در پاکستان

بیمارستان 30 تختخوابی زنان و زایمان «فارابی» به عنوان دومین هدیه جمهوری اسلامی ایران به مردم پاکستان در هفت ماه گذشته، در پاکستان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ - 14April 2016

احداث بیمارستان 30 تختخوابی توسط ایران در پاکستان

به گزارش گروه اخبار داخلی خبرگزاری دفاع پرس، این بیمارستان که در منطقه "کتی بندر" در "تته" واقع در ایالت سند واقع است، روز 25 فروردین با حضور"قائم علی شاه" سروزیر ایالت سند، مهدی سبحانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

همچنین تعداد زیادی از مردم منطقه بصورت خودجوش در این مراسم حضور یافتند و با سر دادن شعار "ایران-پاکستان زنده باد"، مراتب قدردانی و رضایت خود را از توجه ویژه مردم، دولت و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به پاکستان و مردم این کشور ابراز داشتند.

این بیمارستان که در 90 کیلومتری شهر کراچی قرار دارد در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیر بنای سه هزار متر با ظرفیت 30 تختخواب با کاربری ارائه خدمات پزشکی و درمانی در بخش زنان، زایمان، بیماریهای عمومی و خدمات اورژانسی از سوی دفتر بنیاد مسکن جمهوری اسلامی ایران در کراچی احداث شده است.

پس از وقوع سیل ویرانگر در سال 1391 در پاکستان، به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی صندوقی جهت بازسازی مناطق سیل زده در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که بیمارستان فارابی سومین بیمارستان ساخته شده توسط بنیاد مسکن در ایالت سند در همین راستا است.

بنیاد مسکن از محل صندوق یاد شده 18 طرح آموزشی و بهداشتی در پاکستان طراحی کرده که تاکنون هشت طرح آن به مرحله افتتاح رسیده است.

بر اساس توافق دو دولت ایران و پاکستان، بنیاد مسکن با همکاری سازمان حوادث غیر مترقبه پاکستان پروژه هایی را طراحی، اجرا و تا مرحله پایانی ساخت، تحت نظارت دارد و پس از تجهیز، آن ها را به دولت پاکستان تحویل می دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار