شکایت بازماندگان قربانیان پرواز "ژرمن وینگز" علیه مدرسه پرواز لوفت هانزا در آمریکا

جمعی از بازماندگان قربانیان هواپیمای ژرمن وینگز آلمان شکایتی را علیه مرکز آموزش پرواز "لوفت هانزا" در آمریکا که کمک خلبان و عامل سقوط این هواپیما در آن آموزش دیده بود تنظیم کردند.
کد خبر: ۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ - 15April 2016

شکایت بازماندگان قربانیان پرواز

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، به نقل از روزنامه آلمانی "پاسایر نویه پرسه"، جمعی از بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای "ژرمن وینگز" در فرانسه شکایتی علیه یک مدرسه پرواز در آمریکا را به دادگاهی در فینیکس مرکز ایالت آریزونای آمریکا ارائه دادند.

این خبر را دفتر حقوقی  Kreindler & Kreindler در نیویورک به خبرگزاری آلمان ارائه داده است. این مرکز آموزش پرواز در فینیکس آمریکا یکی از نهادهای آوزش پرواز شرکت هواپیمایی لوفت هانزا است که "ژرمن وینگز" نیز به این شرکت هواپیمایی تعلق دارد.

بازماندگان 80 نفر از قربانیان سقوط هواپیمای "ژرمن وینگز" در رشته کوههای آلپ می خواهند این مدرسه پرواز را که "آندریاس لوبیتز" کمک خلبان این هواپیما در آن آموزش دیده بود مسئول اعلام کرده و محاکمه کنند.

اطلاعات جعبه سیاهی که از این هواپیما پیدا شده است، نشان داد که کمک خلبان هواپیمای "ژرمن وینگز" به عمد سرعت را افزایش داده و ارتفاع را آنقدر کم کرده که هواپیما به کوه برخورد کند.

شکایتکنندگان از این مدرسه پرواز اینگونه استدلال می کنند که این مدرسه پرواز می توانسته مسائل و اختلالات روانی دانش آموز خود را شناسایی کرده و به وی اجازه آموزش خلبانی را ندهد. لوفت هانزا و ژرمن وینگز محاکمه این مدرسه پرواز را رد کرده اند.

این شکایت از طرف چندین شرکت حقوقی در آلمان، هلند و انگلیس علیه این مرکز آموزش پرواز تنظیم شده است.

در سقوط عمدی هواپیمای ژرمن وینگز در ماه مارس سال گذشته میلادی 150 نفر از جمله دو خبرنگار ورزشی کشورمان به نامهای میلاد حجتالاسلامی و حسین جوادی کشته شدند.

"بریان الکساندر" از وکلای موسسه حقوقی Kreindler & Kreindler ،مدرسه آموزش پرواز لوفت هانزا در فینیکس آمریکا را متهم به غفلت و بی پروایی کرده  و گفت: این مدرسه استانداردهای قانونی را رعایت نکرده است. هشدارهای روشنی که در این باره داده شده بود نادیده گرفته شده است. یک بررسی مناسب و معقول، تاریخچه بیماری و افسردگی شدید کمک خلبان این پرواز را مشخص می کرده است. "لوبیتز" یک بمب ساعتی بوده است.

چندی پیش انتشار یک آگهی در یکی از روزنامههای محلی آلمان از طرف خانواده کمکخلبان هواپیمای ژرمن وینگز که عامل سقوط این هواپیما در سال گذشته بود، با واکنشهای همراه با خشم و رنج بسیاری از بازماندگان قربانیان این حادثه همراه بود.

پدر، مادر و برادر کمک خلبان این هواپیما که عامل سقوط آن بود در این آگهی ضمن تشکر از همه افرادی که در یک سال گذشته در غم آنها شریک بودهاند و به آنها کمک کرده و با آنان همدردی کردهاند، در مراسم یادبود فرزندشان شرکت کرده و دعوت آنها را پذیرفتهاند، تاکید کردهاند که در سال گذشته شرایط سختی را گذراندهاند.

خانواده کمکخلبان این هواپیما در بخش دیگری از این آگهی تصریح کردند که ما انسانی دوستداشتنی و با ارزش را از دست داده ایم.

در بخش دیگری از این آگهی خانواده کمک خلبان اظهار داشتهاند که عزیز آنها راهی به سوی بهشت پیدا کرده و آرزو کرده اند که به زودی آن ها نیز این مسیر را طی کرده و به وی بپیوندند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار