دریادار سیاری خبر داد

برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان در هفته جاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان با اشاره به حضور ناوگروهی از پاکستان در بندر عباس، از برگزاری رزمایش مشترکی با ناوهای پاکستانی در روزهای آتی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ - 16April 2016

برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان در هفته جاری

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار "حبیب الله سیاری" در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم اظهار داشت: امروز ما میزبان ناوگروهی از کشور پاکستان هستیم که در بندرعباس پهلوگرفته است.

وی افزود: ما به مدت 3 یا 4 روز میزبان این ناوگروه هستیم، و در روز آخر هم رزمایشی یک روزه با ناوهای کشور پاکستان در منطقه انجام میدهیم.

دریادار سیاری با اشاره به برنامههای متعدد نیروی دریایی در طول سال برای دید و بازدید ناوگروههای کشورهای منطقه و فرامنطقه گفت: علاوه بر این، بازدید ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه در دستور کار است، که به موقع اعلام خواهد شد.

دریادار سیاری تصریح کرد: رفت و آمد ناو گروهها بهعنوان ناوگروههای صلح و دوستی در دریای جنوب و دریای شمال طبق برنامهریزیها در حال انجام است.

وی درباره مأموریت ناوگروهها در آبهای بینالمللی عنوان کرد: در برنامه اعزام ناوگروهها به آبهای بینالمللی، علاوه بر دنبال کردن موضوع تأمین امنیت خلیج عدن و بابالمندب برای کشتیهای تجاری و نفتکشهای خود، ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه بهعنوان ناوگروههای صلح و دوستی بازدید میکنند.

دریادار سیاری گفت: ظرف 2 یا 3 ماه گذشته، ناوگروهی را داشتیم که در یکی از بنادر شرقی هندوستان در خلیج بنگال در مراسم سالگرد استقلال هندوستان حضور داشت؛ که بسیار مورد توجه بود و ما با صلابت و آمادگی کامل و تمام به خاطر احترام به کشور دوست خود هند در آنجا حضور یافتیم.

دریادار سیاری تأکید کرد: ناوگروه چهلم ما هماکنون در خلیج عدن و بابالمندب مشغول انجام گشت و برقراری امنیت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار