سردار زهرایی: حمایت‌های اقتصادی بسیج؛ الگوسازی و تسهیل‌گری در جهت رشد معیشت و تولید

مسئول سازمان بسیج سازندگی در آیین افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهر کیان گفت: تسهیل‌گری از مزایای بسیج در تکثیر و ایجاد الگو‌های موفق است.
کد خبر: ۷۸۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۸ - 25September 2025

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار محمد زهرایی ظهر امروز پنج شنبه در حاشیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شهر کیان از شهرستان شهرکرد، گفت: سازمان بسیج مستضعفین در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، الگوی جدیدی را تحت عنوان «هفته مزیت بسیج» طراحی کرده است. هدف از این الگو تسهیل‌گری در ورود به اقتصاد مقاومتی است. ما به عنوان بسیج، کار تصدی‌گری انجام نمی‌دهیم و فعالیت‌ها را با قصد انتفاع دنبال نمی‌کنیم؛ بلکه در کنار مردم هستیم تا به بازار برسند. این تسهیل‌گری از مزایای بسیج در تکثیر و ایجاد الگو‌های موفق است.

حمایت‌های اقتصادی بسیج: الگوسازی و تسهیل‌گری در جهت رشد معیشت و تولید

سردار زهرایی افزود: هفته‌ای که به آن اشاره کردم، ممکن است در دیگر نقاط کشور نیز با پنج «ت» از تأمین و تولید همراه باشد. اما زمانی که شما به عنوان تسهیل‌گر در کنار مردم قرار می‌گیرید و ابتکارات موفق را گسترش می‌دهید، کارتان مردم‌پایه خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، عرصه‌های اقتصاد مقاومتی که بسیج در آنها وارد شده، عموماً با معیشت مردم، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری مرتبط است. به همین خاطر، فعالیت‌های ما در این زمینه‌ها بیشتر متمرکز شده است. بعلاوه، ما طرح ویژه‌ای به نام نیروگاه خورشیدی پنج کیلواتی را داریم که در تکمیل این زنجیره، ابتدا به آموزش می‌پردازیم و سپس گواهی‌های لازم را صادر کرده و تسهیلات اعطا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه نیز در کنار تولیدکنندگان قرار می‌گیریم تا مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند، مثلاً سیب سلامت یا پروانه بهداشت، و در نهایت به ایجاد نمایان و یا برندی قوی در تولید کمک کنیم. 

سردار زهرایی گفت: بازار فروش نیز یکی از جنبه‌های مهم است که معمولاً در ایران به‌خاطر کوچک بودن کارگاه‌ها، دچار مشکل می‌شود. تعریف ما از بازار این است که ابتدا باید بازار را شناسایی کنیم، سپس به تولید بپردازیم و بار دیگر به بازار مراجعه کنیم. به همین دلیل نمایشگاه‌هایی که به‌صورت محلی، شهرستانی، فضای مجازی یا ملی برگزار می‌کنیم، برای معرفی این عزیزان و محصولات آنها بسیار مؤثر است.

وی افزود: هر محصول با مزیت خاص خود، معمولاً به یک خوشه می‌پیوندد. به عنوان مثال، پولکی در این منطقه به‌عنوان یک خوشه در شهرستان‌های اطراف شناخته می‌شود و ایجاد یک شبکه از تولیدکنندگان، قدرت چانه‌زنی بیشتری در بازار به آنها می‌دهد. شاید به مرور زمان، این خوشه‌ها بتوانند به قطب‌هایی تبدیل شوند؛ مانند ملایر در زمینه مبل و منبت یا قمصر در سوهان. 

وی تصریح کرد: برای مثال، پولکی و نبات می‌تواند تبدیل به یک قطب شناخته‌شده شود، به‌طوری‌که هر کسی که به آن استان سفر می‌کند، حتماً باید با چند کیلو از این محصولات خارج شود، وگرنه نمی‌تواند ثابت کند که به آنجا سفر کرده است.

سردار زهرایی افزود: در این راستا، نمایشگاهی که اخیراً در شهر کیان برگزار شده، نتیجه همکاری مشترکی است که بین شهرداری، ادارات، صندوق‌های قرض‌الحسنه و کارگاه‌ها به وجود آمده است.

وی گفت: ما سعی می‌کنیم ان‌شاءالله حمایت تسهیل‌گری بیشتری از عزیزان داشته باشیم و به هر فردی که نیاز به آموزش تکمیلی دارد، کمک کنیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. مجموعه‌ای که اینک نمایشگاه را در اینجا دایر کرده است، مورد حمایت ما قرار دارد و بخشی از الگوسازی‌مان نیز در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار