روحانی در مراسم بزرگداشت روز ارتش:

ارتش و سایر نیروهای مسلح مورد اعتماد مردم هستند/ آن‌که می‌گوید به قدرت سخت نیاز نداریم، ساده لوح است

رئیس جمهور با بیان اینکه آن‌که می‌گوید به قدرت سخت نیاز نداریم، ساده لوح است و آنکه می گوید قدرت نرم نمی خواهیم ساده اندیش است، گفت: امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح مقبول دل و ذهن مردم و مورد اعتماد مردم هستند.
کد خبر: ۷۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ - 17April 2016

ارتش و سایر نیروهای مسلح مورد اعتماد مردم هستند/ آن‌که می‌گوید به قدرت سخت نیاز نداریم، ساده لوح است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز ارتش که صبح امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شده است، با درود به ارواح طیبه شهدا اظهار داشت: در ابتدای انقلاب، گروهکهایی که خود را انقلابی مینامیدند و میخواستند از انقلاب سهم داشته باشند، موضوعی را آغاز کردند به نام "انحلال ارتش"، با این استدلال که مردم به ارتش مردمی نیاز دارند.

وی ادامه داد: کسی که با درایت در برابر این توطئهای که علیه امنیت ملی بود، ایستادگی کرد؛ امام بزرگوار و حکیم بود. ایشان با بصیرت تمام، همه ابعاد تهدیدات را می دید و در برابر آن با قدرت موضع گیری میکرد.

رئیس جمهور افزود: امام(ره) در آن ایام 29 فروردین 58 را بهعنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و آن روز در همه خیابانهای تهران و همه شهرهایی که ارتش در آنجا حضور داشت، ارتش با شعار "ارتش فدای ملت" به خیابانها آمد و ملت هم با اجتماعشان شعار می دادند "ملت فدای ارتش". در این روز یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.

روحانی اضافه کرد: نقش ارتش در حوادثی که برخی گروهکها در شمال غرب و جنوب غرب کشور به وجود آورده بودند کاملا نمایان شد؛ ارتش با حضور قدرتمندانه خود به همه نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: ارتش امتحان خود را در روزهای 19 بهمن، 21 بهمن و 22 بهمن، روزهای آخر سال 57 و ماه های اولیه 58 در برابر توطئه ها پس داد و بالاخره در جنگ تحمیلی و 31 شهریور، حکمت سخنان امام آشکار شد؛ آن روزی که نیروهای سهگانه ارتش در برابر متجاوزان ایستادگی کردند و افتخارآفرینان بزرگی همچون صیاد شیارازی ها، نامجوها، بابایی ها، شیرودی ها، کشوری ها با ایثار خونشان از کشورمان حراست کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: ارتش طبق فرمان و وصیت امام راحل و طبق تدبیر فرمانده معظم کل قوا ارتشی است که به کل ملت ایران تعلق دارد. نه ارتش جناحی است و نه ارتش حزبی. ارتش جمهوری اسلامی، ارتش اسلام و نظام اسلامی و کل ملت ایران است.

روحانی ادامه داد: این ارتش از ملت، نظام، قانون، منافع ملی و مصالح ملی دفاع می  کند. همان کلامی که امام(ره) فرمود "یک فرد یا در ارتش میماند و یا به حزب و گروهی تعلق مییابد. اگر می خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید ارتش باشد". این کلام امام راجع به کل نیروهای مسلح هم هست.

وی گفت: ملت ما امروز افتخار می کند که ارتشی مقتدر و با انگیزه های اسلامی دارد. ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی کشور و از ایمان و آیین مردم به خوبی حراست می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان نمی ایستادند، امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.

روحانی افزود: اگر امروز می بینید که قدرت های استکباری و مزدوران شان در منطقه نمی توانند چشم طمع و نگاه خیانت آمیزی به کشورمان داشته باشند، به خاطر وجود نیروهای مسلح مقتدر در این کشور است. اقتدار به معنای قدرتِ مقبول است. امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح مقبول دل و ذهن مردم و مورد اعتماد مردم هستند.

وی اظهار داشت: اگر امروز ما در این منطقه ناامن به کشورمان و ایرانِ با ثباتمان افتخار می کنیم، به خاطر داشتن ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیج است. اگر امروز در سراسر ایران امنیت وجود دارد و همه کارآفرینان جهانی به سمت ایران حرکنت می کنند و می خواهند با ایران همکاری کنند، اولین شرط آن امنیت است؛ که توسط نیروهای مسلاح ما به نمایش گذاشته شده است.

رئیس جمهور گفت: شهدا و خانوادههای شان بدانند که خون آنها تضمینی دائمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد. ما همه یک هدف واحد را دنبال می کنیم. دیپلماسی ما و نیروهای مسلح ما هدف واحدی را دنبال می کنند؛ هدف ما ثبات و توسعه و امنیت است.

روحانی افزود: در یک دست ما تدبیر است و در دست دیگر شمشیر است. قدرت سرد ما و قدرت گرم ما در کنار هم هستند. اگر نیروهای مسلح برای آن است تا اگر متجاوزی علیه ما اقدام کرد، در برابر او قرار گیرد، دیپلمات های ما هم به دنبال حفظ حقوق ملت ایران هستند.

وی ادامه داد: همان طور که نیروهای مسلح در دفاع مقدس به خوبی از ملت ما دفاع کردند، دیپلمات های ما هم در مذاکرات این کار را کردند. در مذاکرات مبنا این بود که قدرت ما حفظ شود. آن که می گوید به قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می گوید قدرت نرم نمی خواهیم ساده اندیش است.

رئیس جمهور گفت: همانطور که چند روز پیش در میان سران کشورهای اسلامی اعلام کردم، امروز هم من به صراحت اعلام می کنم، قدرت نظامی و اقتصادی ما علیه همسایگان ما و کشورهای اسلامی نیست. ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خودمان و قدرت خودمان را قدرت آن ها می دانیم.

روحانی با اشاره به حضور خود در اجلاس سران کشورهای اسلامی بیان کرد: در این اجلاس به سران کشورهای اسلامی گفتم آن روز که عراق در خطر بود ایران به خواست ملت و دولت عراق از دروازه های بغداد و از عتبات دفاع کرد. آن روز که دمشق در خطر بود این ایران اسلامی و رزمندگان ما بودند که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از شامات و حرم های مطهر دفاع کردند. اگر پایتخت شما هم توسط تروریسم و صهیونیسم مورد خطر قرار گیرد، در صورتی که تقاضای کمک کنید، جمهوری اسلامی ایران به شما کمک می کند.

وی تصریح کرد: دشمن فکر نکند در میان نیروهای مسلح و دولت و ملت ما شکافی وجود دارد. ما همه اعضای یک پیکریم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشورمان دفاع می کنیم. قدرت نیروهای مسلح ما علیه هیچ کدام از همسایگان ما نیست؛ بلکه برای دفاع از ایران اسلامی و برای بازدارندگی است. البته در برابر تهدید تهدید می کنیم و دست متجاوز را قطع می کنیم؛ اما منطق ما صلح و برادری است.

رئیس جمهور در پایان گفت: از خدواند اقتدار نیروهای مسلح کشورمان و سلامت و عزت فرماندهی کل را خواستاریم.

نظر شما
پربیننده ها