به گزارش دفاعپرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور قزانچی ـ روانسر و افتتاح بخشی از باند دوم محور روانسر ـ سهراهی بیاشوش، اظهار داشت: دولت سیزدهم عزم جدی برای تعیین تکلیف کریدورهای راهبردی حملونقل دارد.
وی با اشاره به نقش راهبردی زیرساختهای حملونقل در برنامههای کلان کشور، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت توسعه کریدورهای حملونقلی تأکید فرمودهاند و این موضوع یکی از محورهای اصلی قانون برنامه هفتم توسعه نیز بهشمار میرود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر، دولت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه زیرساختی در بخش حملونقل در دست اجرا دارد که شامل حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی و ۷۶۰ کیلومتر آزادراه است.
بازوند ادامه داد: در این میان، کریدور غرب کشور یکی از مهمترین پروژههای ملی محسوب میشود که از مرز بازرگان آغاز شده و تا شلمچه امتداد مییابد. این مسیر به طول حدود یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر، از استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور میکند.
وی تأکید کرد: دولت مصمم است تا تمام شاخهها و آنتنهای این کریدور تا مرزهای رسمی را تعیین تکلیف کند و پروژه قزانچی ـ روانسر بخشی از همین طرح کلان است که با پیگیریهای مداوم نماینده محترم اورامانات، امروز شاهد آغاز رسمی عملیات اجرایی آن هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور درباره منابع مالی این پروژه، گفت: تأمین اعتبار پروژههایی از این دست بسیار دشوار و زمانبر است. در مسیر قزانچی ـ شوشمی، مجموع اعتبار مورد نیاز یک هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان برآورد شده که خوشبختانه با پیگیریها و تعاملات صورتگرفته، این مسیر به مناقصه گذاشته شد و اکنون عملیات اجرایی در بخشی از آن آغاز شده است.
وی افزود: پیمانکار پروژه یکی از شرکتهای باسابقهای است که سالها با شرکت ساخت همکاری داشته و انتظار داریم با همراهی مشاور و نظارت دقیق، این پروژه حتی پیش از موعد قانونی به بهرهبرداری برسد.
بازوند گفت: تقاطع غیرهمسطح قزانچی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اضافه خواهد شد که نقش مهمی در روانسازی ترافیک و ایمنی عبور و مرور در ورودی محور خواهد داشت. این تقاطع یکی از گلوگاههای ترافیکی منطقه است و باید همزمان با اجرای مسیر اصلی ساماندهی شود
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز تأسف از حوادث جادهای در سالهای گذشته و طولانی شدن روند اجرای طرح، تأکید کرد: به عنوان مسئول باید بابت این اتفاقات ناگوار از مردم عذرخواهی کنم و امیدوارم پس از تکمیل این طرح، دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
وی در پایان با تأکید بر پیشبرد مرحلهبهمرحله پروژهها، گفت: هر بخش از مسیر که آماده بهرهبرداری است، بدون معطلی افتتاح شود تا مردم سریعتر از مزایای آن بهرهمند شوند. قرار نیست تا پایان کل پروژه صبر کنیم؛ بهرهبرداری تدریجی به کاهش تصادفات، تسهیل تردد و رضایت مردم کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/