یادواره شهدای دانشجوی رسانه ملی-1/ طلایی:

حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه باید برای نسل جوان تبیین شود

عضو شورای شهر گفت: امروز باید حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه برای نسل جوان به خوبی تبیین شود که اگر نبودند باید در همدان و کرمانشاه با دشمن مواجه می‌شدیم.
کد خبر: ۷۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ - 18April 2016

حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه باید برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "مرتضی طلایی" عضو شورای شهر تهران در یادواره شهدای دانشجوی رسانه ملی که در سالن اجتماعات دانشگاه صداوسیما برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت جوادالائمه(ع) و حضرت علیاصغر(ع) گفت: امروز ما نعمت امنیت خود را مدیون شهدا دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم که در قبال آنها هیچ کاری نکردیم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: آنچه امروز در خصوص پیشرفتهای علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته به برکت خون شهدا است.

طلایی با اشاره به نکاتی از صحبتهای سردار شهید تقوی در موضوع شرایط سوریه و عراق، عنوان کرد: تعداد محدودی از نیروهای دوران دفاع مقدس که در کنار نیروهای مدافع حرم از کشورهای اسلامی قرار دارند سبب تحولی بزرگ در میان آنها شدند.

وی افزود: رفتار و اخلاق عملی مدافعان حرم ایرانی در سوریه و عراق سبب شده تا نیروهای اهل سنت خود را در خط مقدم مدافعان حرم قرار دهند، این نتیجه فرهنگ دفاع مقدس، سبک زندگی و منش فرماندهان و رزمندگان بسیجی ما است که تعداد محدودی از آنها میتوانند منشأ تحولی بزرگ شوند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ما آنگونه که باید و شاید نتوانستیم از ظرفیت هنر در خصوص سبک زندگی رزمندگان برای نسل معاصر استفاده کنیم.

طلایی با اشاره به اینکه امروز شرایط اجتماعی ما بهخصوص در موضوع خانواده وضعیت خوبی ندارد، ابراز کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همچون خانوادهای بزرگ در کنار یکدیگر زندگی میکردند، ما نتوانستیم الگوی اخلاقی و رفتاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس را بهخوبی به نسل امروز معرفی کنیم.

وی ضمن درخواست فعالسازی دبیرخانه برگزاری این مراسم و همایش، گفت: باید تلاش شود سبک و روش زندگی رزمندگان با ابزار هنر توسط هنرمندان متعهد به نسل جوان امروز بیشتر و بهتر معرفی شود.

عضو شورای شهر ضمن بیان اینکه باید ما این ذهنیت را که چرا جوانان ما در سوریه و عراق میجنگد را تبیین کنیم، افزود: ما باید به جامعه پاسخ دهیم که اگر مدافعان حرم نبودند امروز ما باید در کرمانشاه و همدان با دشمنان خود میجنگیدیم و اگر امروز کشور ما همچون جزیرهای امن در منطقه قرار دارد به برکت فداکاری همین مدافعان حرم است.

وی بیان داشت: داعش نتیجه افکار انحرافی از اسلام است که دشمنان آن را به برخی جوانان اروپایی القا کرده و به منطقه غرب آسیا گسیل داشتند که امروز چنین بیرحمانه دست به جنایت میزنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار