به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «محمود امانیبنی» مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی با اشاره به تازهترین دادههای دریافتی از سامانه جامع سنجش و پایش خدمات فرودگاهی، اظهار داشت: تازهترین دادهها در نیمهنخست سالجاری نشان میدهد که شاخص رضایت مسافران از کیفت خدمات فرودگاهی مشهد رشد چشمگیری داشته است.
وی افزود: تجارب جهانی نشان میدهد سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در کنار آگاهی از سطح رضایتمندی مسافران، از مهمترین عوامل ارتقای جایگاه رقابتی فرودگاهها و همچنین افزایش اعتماد عمومی است.
بهگفته مدیرکل فرودگاههای استان خراسان رضوی پایش مستمر شاخصهای رضایتمندی مسافران ضمن کمک به شناسایی سریع نقاط ضعف و قوت، سبب برنامهریزی دقیق و افزایش بهرهوری عملیاتی در فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد مشهدمقدس میشود.
امانی بنی گفت: دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها با بهرهگیری از ۳۴ مولفه و شاخصهای مهم کلیدی که منطبق با آخرین استانداردهای اتحادیه بینالمللی فرودگاهها است، در دو حوزه کلان «کیفیت خدمات فرودگاهی» و «امکانات سالنهای فرودگاهی»، فرودگاههای تحتمالکیت شرکت را در ۲۵ زمینه مختلف، ارزیابی و رتبهبندی کرده که فرودگاه مشهد در ۹ شاخص پیشتاز است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا براساس پایش انجام شده در زمینه امکانات رفاهی سالنهای ترمینال، آراستگی و راحتی در فرودگاه، رستوران و فست فود، وضعیت پارکینگ فرودگاه، دسترسی و استقرار عابربانک، محل بازی کودکان، وضعیت ارائه ایـنترنت، سرویس بستهبندی بار و بخش اتاق سیگار؛ فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد مشهد پیشتاز بوده است.
انتهای پیام/