به گزارش دفاعپرس از مازندران، در نشست تخصصی راهکارهای توسعه صادرات و ترانزیت از طریق حمل ریلی کالا در بندر امیرآباد که روز گذشته با حضور عبدالکریم درویش زاده و خسرو رشیدی مشاورین حمل و نقل ریلی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاونین اداره کل راه آهن شمال و مدیرکل و مسئولین این بندر برگزار شد، افزایش سهم حمل و نقل ریلی و رفع چالشهای لجستیکی مورد بررسی قرار گرفت.
«عبدالکریم درویش زاده» مشاور حمل و نقل ریلی مدیر عامل سازمان بنادر در این نشست، ضمن تاکید بر رفع چالشهای موجود در مسیرهای ریلی منتهی به بندر امیرآباد، بر لزوم توجه دولت و مسئولین راه آهن بر ارتقای توان ریلی، استقرار اپراتور اختصاصی ریلی در بنادر و تخصیص واگن و لوکوموتیو برای انجام مانورهای داخل بندر تأکید کرد.
درویشزاده با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی اظهار داشت: با توجه به آمار سالانه تصادفات جادهای، سوق دادن کالاها به سمت حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش ترافیک جادهای و ایمنی راهها، سبب کاهش تصادفات و تلفات انسانی نیز میشود.
وی همچنین از پیشبینی اعتباری هرار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای ایجاد زیر ساخت و توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه هفتم توسعه توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و با تاکید بر هدف سهم ۲۵ درصدی جابجایی کالا از طریق ریل افزود، مقرر است برای دستیابی به این هدف و برای ترغیب صنایع و تولید کنندگان، خطوط ریل فرعی احداث شود.
مسئولان راهآهن شمال حاضر در این نشست نیز با اشاره به اقدامات اداره کل راه آهن شمال و دغدغه محدودیت وزنی تردد واگنها در مسیر خط سیر شمال از فیروزکوه تا سوادکوه به دلیل شیب ۲۸ در هزار، از برنامهریزی بلند مدت راه آهن شمال برای جذب یک میلیون و ۲۵۰ تن کالا از طریق حمل ریلی در قالب یک برنامه پنجساله در استان خبر دادند.
انتهای پیام/