با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر برگزار شد؛

تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی

سردار دکتر بهمن کارگر تاکید کرد: دفاع مقدس بعد از واقعه عاشورا و حوادث کربلا از صدر اسلام تا کنون نمونه بارز و بی دلیل دفاع بود که بیداری اسلامی در منطقه را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹ - 30June 2013

تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و مسئولان استانی تودیع و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.


در این مراسم رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: یکی از مشخصه های بارز و قابل توجه در مدیران استانی پشتکار و قناعت می باشد.


سردار بهمن کارگر افزود: دفاع مقدس بعد از واقعه عاشورا و حوادث کربلا از صدر اسلام تا کنون نمونه بارز و بی بدیل دفاع بود که بیداری اسلامی در منطقه را به دنبال داشته است.


وی با اشاره به اینکه اثرات دفاع مقدس در جامعه کنونی مشهود است، تصریح کرد: دفاع مقدس همچنان زنده است و نباید محدود به یک برهه زمانی شود؛ چرا که این حماسه بی بدیل با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان همیشه در یاد ها زنده خواهد بود.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در ادامه اظهار کرد: ماهیت دفاع مقدس اطاعت از خدا و ولی خدا بود و در همین راستا رزمندگان در جهت رضای او قدم برداشته و نتیجه را به خداوند واگذار کردند و رستگار شدند.


وی ابراز داشت: دفاع مقدس متعلق به مردم ایران نیست، بلکه این دوران پر فتوح و پر شکوه سر منشا برکات موجود در جهان می باشد و متعلق به تمامی مردم دنیاست.


سردار کارگر با اشاره به خدمات ارزنده دولت نهم و دهم در حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: در دو دولت نهم و دهم شاهد اقدامات ارزنده و موثر در این حوزه بوده ایم که موجب ماندگاری بیش از پیش حوزه دفاع مقدس در اذهان شده است و امیدواریم این تعاملات در دولت یازدهم نیز ادامه داشته باشد.


ایشان با تاکید بر اینکه پیروز اصلی در دوران دفاع مقدس، مردم ایران اسلامی بوده اند، افزود: اعتماد به مردم یک شعار نیست بلکه اعتقاد است و اگر بتوانیم به این اعتقاد برسیم همیشه پیروز خواهیم بود.


همچنین سرهنگ جلالی در ادامه این مراسم با ارائه گزارش عملکرد این بنیاد گفت: با توجه به فعالیت ده ساله در این بنیاد شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه جمع آوری و ثبت اسناد موجود در حوزه دفاع مقدس بوده ایم.


وی افزود: در حوزه جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس شاهد پیشرفت 90 درصدی بوده ایم  و همچنین در زمینه تدوین نقش سازمان ها و مراکز در پشتیبانی از رزمندگان سندی تدوین و جهت تایید به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور ارسال شده است.


استاندار مرکزی نیز در ادامه با تقدیر از خدمات شایان سرهنگ علی جلالی گفت: استان مرکزی متعلق به امام خمینی (ره) می باشد و با اهدای 6200 شهید مایه عظمت و عزت ایران اسلامی است.
 

علی اکبر شعبانی فرد تصریح کرد: خون شهدا بشریت را از خواب غفلت بیدار وبیداری اسلامی را رقم زد.


وی ابراز داشت: آثاری که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و فداکاری بوجود آمده است هیچ گاه از یاد و اذهان مردم فراموش نخواهد شد.


شعبانی فرد عنوان کرد: اگر ایران اسلامی تا کنون پاینده و پویا است و اگر مردم ما در مقابل تمام مشکلات ایستادگی می کنند به برکت خون شهدای دوران دفاع مقدس است.


در این مراسم، تودیع سرهنگ «علی جلالی فراهانی» مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی و معارفه سرهنگ پاسدار «فرهاد شامحمدی» به مدیریت این اداره کل، با حضور مسئولان، مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.


در پایان مسئولان و مدیران استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات سرهنگ علی جلالی فراهانی تقدیر کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار