برنامه‌های اولین حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در روسیه

وابسته نظامی ایران در روسیه گفت: ناوگروه ایرانی برای نخستین بار در روسیه حضور می‌یابد و این اقدام با هدف تحکیم روابط دریایی بین دو کشور و گسترش صلح و دوستی در آبهای دریای خزر در روسیه انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹ - 30June 2013

برنامه‌های اولین حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در روسیه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ سلیمان عادلی وابسته نظامی سفارت کشورمان در روسیه،گفت: ناوگروه ایرانی که در بندر آستراخان روسیه حضور یافت، حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای کشور فدراسیون روسیه و دیگر کشورهای دریای خزر است.

وی افزود: این ناوگروه از دو ناو جوشن و پیکان تشکیل شده است و به مدت چهار روز در بندر آستراخان روسیه حضور خواهد داشت.
 
ناوگان دریایی ایران برای نخستین بار امروز در آبهای رودخانه ولگا حضور یافته و در یک دیدار غیر رسمی با گذر از زیر پل متحرک واقع بر روی این رودخانه به سمت شهر بندری آستراخان روسیه حرکت کرد.
 
وابسته نظامی سفارت کشورمان در روسیه اضافه کرد: ناوگروه ایرانی برای نخستین بار در روسیه حضور مییابد و این اقدام با هدف تحکیم روابط دریایی بین دو کشور و گسترش صلح و دوستی در آبهای دریای خزر در روسیه انجام میگیرد.
 
عادلی گفت: پرسنل ایرانی با همتایان روسی خود به تبادل تجربیات و تبادل نظر در باره همکاریهای دوجانبه می پردازند.
 
وی، حضور ناوگروه ایرانی در بندر آستراخان روسیه را نشانه سطح بالای اعتماد و روابط گسترده سیاسی میان دو کشور دانست.
 
وابسته نظامی سفارت کشورمان در روسیه افزود: دو کشور ایران و روسیه می خواهند که کشورهای حوزه دریای خزر بدون دخالت قدرتهای خارجی امنیت این دریا را تامین کنند و حضور بیگانگان در این دریا را عامل تشنج و تفرقه افکنی می دانند.
 
عادلی با بیان این که دو کشور سیاست های امنیتی مشترکی را برای دریای خزر دارند، اظهار داشت: تهران و مسکو، دریای خزر را دریای صلح و دوستی و تقویت پیوندهای همکاری می دانند.
 
یگان نظامی منطقه نظامی جنوب روسیه با توجه به نزدیک شدن دو ناوچه موشک انداز ایرانی پیکان و جوشن، پل متحرک روی رودخانه ولگا را برداشته و مسیر را برای عبور آنها به سمت بندر آستراخان باز کردند.
 
ناو روسی ولگودونسک متعلق به ناوگان دریای خزر روسیه در این سفر ناوهای ایرانی را همراهی میکند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار