رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

ایام اعتکاف بهترین فرصت بازخوانی اعمال است/ اعتکاف؛ تمرین حضور مستمر در مسجد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: عادت خوبی که معتکفین در این ایام پیدا می‌کنند حضور مستمر در مسجد است و باید با خود عهد کنند که همواره مانند این ایام سه روزه مسجدی باقی بمانند و حضورشان در مسجد تنها محدود به ایام اعتکاف نشود.
کد خبر: ۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 22April 2016

ایام اعتکاف بهترین فرصت بازخوانی اعمال است/ اعتکاف؛ تمرین حضور مستمر در مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری در مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: ایام پر خیر و برکت اعتکاف تنها زمانی است که انسانها میتوانند طی آن در مسجد اقامت کنند و در آن به عبادت بپردازند در حالی که در سایر ایام این اقدام برای انسان امکانپذیر نیست حال آن که در طول عمر خود بارها به مسجد رفت و آمد میکنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بیان کرد: در حقیقت ایام اعتکاف مانند مهمانی در خانه پدری است زیرا شما در این نوع مهمانی امکان حضور و ماندگاری را دارید حال آن که اگر به خانه اقوام خود بروید و در آنجا مهمان شوید باید بازگردید.

حاج علی اکبری بیان کرد: فضای معنوی شکل گرفته در ایام اعتکاف بسیار مثال زدنی است و افراد در روز سوم و در پایان ایام اعتکاف دوست  دارند همچنان در این فضا بمانند و نمیخواهند بار دیگر به زندگی دنیوی بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: عادت خوب دیگری که معتکفین در این ایام پیدا میکنند حضور مستمر در مسجد است و باید با خود عهد کنند که همواره مانند این ایام سه روزه مسجدی باقی بمانند و حضورشان در مسجد تنها محدود به ایام اعتکاف نشود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور خاطرنشان کرد: انسان ماشینی در عصر جدید گاه ممکن است از معنویات فاصله بگیرد و ایام اعتکاف بهترین فرصت برای بازخوانی این ارزشها است زیرا عالیترین سطح نیازهای ما نیازهای معنوی هستند که گاهی در شلوغی و سر و صدای زندگی از پاسخ گویی به آنان باز میمانیم.

حاج علی اکبری بیان کرد: از برکات اعتکاف این است که معتکف بتواند در این دوران سهمی از ذکر، تلاوت قرآن و یاد خداوند را بردارد و در طول زندگی آن را جاری کند.

وی با اشاره به اینکه ایام سه روزه اعتکاف بهترین فرصت برای انسان جهت رسیدگی به اعمال خود است خاطرنشان کرد: در این چنین فضاهایی است که انسان تصمیمات بزرگ زندگی خود را میگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار