دعوت جشنواره فیلم مقاومت برای فیلمسازی درباره پدران و مادران شهدا

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با پیش‌بینی بخش جداگانه‌ای با عنوان جلوه‌گاه نور شرایطی را فراهم کرد تا همه علاقمندان بتوانند درباره پدران و مادران شهدا مستندسازی نمایند و فیلم بسازند.
کد خبر: ۷۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ - 23April 2016

دعوت جشنواره فیلم مقاومت برای فیلمسازی درباره پدران و مادران شهدا

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: کلیه علاقمندان به فیلمسازی اعم از فیلمسازان و مستندسازان حرفهای و هم علاقمندان مردمی که از طریق تلفنهای همراه، دوربینهای خانگی و سایر امکانات تصویری موفق به ساخت فیلم پیرامون پدران و مادران شهدا شدهاند میتوانند آثارشان تا 20 خردادماه آینده به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

در این خبر آمده است: خانواده شهداء در دامان خود فرزندانی را تربیت کردند که امروز هر آنچه کشور عزیزمان دارد مدیون جان شیرین آنهاست. پدران ومادرانی که خود در مکتب اهلبیت تربیت یافتند و با عشق و محبت اهل بیت این سرافرازان را تربیت کردند، در همین راستا، جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، تصمیم گرفته است به منظور تکریم از خانواده معزز شهداء، فیلمهایی را که به معرفی مادران و پدران شهداء میپردازد، در بخش ویژه­ا­یتحت عنوان "جلوهگاه نور"در قالب مستند مورد بررسی و تقدیر قرار دهد.

بر پایه این خبر، آثار مستندی که به معرفی مادر یا پدر شهید بپردازند و زمان آن حداکثر 30 دقیقه باشد،  میتوانند، در دو بخش حرفهای و غیر حرفهای شرکت نماید به هر اثر پذیرفته شده در این بخش، یک نیم سکه اهداء خواهد شد.

جوایز دو بخش حرفهای و مردمی به این ترتیب اعلام شد:

الف ) فیلم اول: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و اهدا مبلغ: پنجاه میلیون ریال

ب  ) فیلم دوم: دیپلم افتخار و اهدا مبلغ: چهل میلیون ریال

ج  ) فیلم سوم: دیپلم افتخار و اهدا مبلغ: سی میلیون ریال

هیئت داوران میتوانند در این بخش جایزه ویژهای شامل؛  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغپنجاه میلیون ریال اهدا مینماید.

جوایز بخش مردمی:

الف ) فیلم اول: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و اهدا مبلغ: سی میلیون ریال

ب  ) فیلم دوم: دیپلم افتخار و اهدا مبلغ: بیست و پنج میلیون ریال

ج  ) فیلم سوم:  دیپلم افتخار و اهدا مبلغ:  بیست میلیون ریال

روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت تاکید کرد: برای شرکت در این بخش هیچ محدودیتی سنی وجود ندارد هرشخص میتواند با هر دوربینی (تلفن همراه ، دوربین خانگی و...) از پدر یا مادر شهید در محله و اقوام  خود تصویربرداری کند و آنرا طبق مقررات به جشنواره ارسال نماید.

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس به دبیری محمد خزاعی برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار