تاکید وزرای کشور ایران و دادگستری ایتالیا بر همکاری در زمینه مبارزه با موادمخدر

رحمانی‌فضلی و اورلاندو بر اجرایی شدن توافقات و اسناد همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و به روز رسانی آنها تاکید کردند.
کد خبر: ۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 23April 2016

تاکید وزرای کشور ایران و دادگستری ایتالیا بر همکاری در زمینه مبارزه با موادمخدر

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانیفضلی وزیرکشور و " اورلاندو" وزیر دادگستری ایتالیا در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و بر اجرایی شدن توافقات و اسناد همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و به روز رسانی آنها توافق کردند.

رحمانیفضلی و اورلاندو، در این دیدار ضمن اشاره به سابقه تاریخی همکاریهای ایران- ایتالیا و سفرهای متقابل مقامات عالیرتبه دو کشور، به تمایل جدی رهبران ایران و ایتالیا، برای توسعه همکاریها در عرصههای مختلف اشاره داشتند.

وزرای کشور ایران و دادگستری ایتالیا، در این نشست ضمن اشاره به اهمیت توسعه همکاریهای فی مابین، برضرورت تبادل هیئتهای دو کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر، از طریق اجرایی نمودن اسناد همکاری متبادله تاکید کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با ترانزیت مواد مخدر به اروپا و تاکید بر اینکه " ایران بخشی از هزینههای صلح و ثبات وبرقراری امنیت کشورهای واقع در مسیر بالکان را از طریق ممانعت از ترانزیت مواد مخدر میپردازد، خواهان توجه و نقش افرینی مسئولانه کشورهای اروپایی و حمایت آنان از کشورهای واقع در خط مقدم مبارزه گردید و آمادگی کشورمان را برای امضای موافقت نامه معاضدت قضائی و دیگر اسناد مرتبط با ایتالیا اعلام کرد.

اورلاندو وزیر دادگستری ایتالیا نیز خواهان همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم شد.

در پایان این دیدار مقرر شد، توافقات انجام شده، در اسرع وقت، از طریق برگزاری نشست های مشترک کارشناسی به مورد اجرا گذاشته شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار