رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر:

آمار معتکفین در مشگین‌شهر افزایش یافت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین‌شهر گفت: آمار بانوان شرکت کننده در مراسم اعتکاف امسال در مشگین‌شهر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ - 23April 2016

آمار معتکفین در مشگین‌شهر افزایش یافت

به گزارش دفاع پرس، یدالله نعمتی صبح امروز در جریان بازدید از مراسم اعتکاف در مشگینشهر اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل زراعی و حضور آقایان در محل کار، امسال حضور بانوان در مراسم اعتکاف شهرستان چشمگیر بوده به طوری که آمار بانوان شرکت کننده در مراسم اعتکاف افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور جوانان و جوانان در مسجد جامع روستای آلنی، امامزاده سید ابراهیم لاهرود، امامزاده سید سلیمان فخرآباد، مسجد امام رضا(ع) و حضرت ابولفضل(ع) فرهنگیان مشگینشهر، مسجد فاطمیه، قاسمیه و همچنین در مساجد روستای انار و رضی در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگینشهر از حضور بیش از حضور چشمگیر بانوان و جوانان معتکف در مساجد شهرستان مشگینشهر خبر داد و افزود: ثبتنام از معتکفین از روز شنبه هفته گذشته اغاز شده بود که در طول زمان ثبت نام 500 نفر اعم از خواهران و برادران جهت حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده بودند که اکثریت ثبت نام کنندگان بانوان بودند.

حجتالاسلام نعمتی بیان کرد: معتکفین از روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد مورد نظر حضور یافته و امشب بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم اعتکاف پایان یافته و مساجد را به مقصد خانههای خود ترک میکنند.

وی گفت: اکثر شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف نوجوانان و جوانان هستند که در طول مدت حضور سه روزه در مساجد روزه دار بوده و با اجرای برنامههای مختلفی همچون دعا، قرائت قرآن، اقامه نمازهای یومیه، تشکیل حلقههای معرفتی، سخنرانی اساتید و آموزش احکام از خداوند طلب مغفرت میکنند.

رئیس اداره تبلفغات اسلامی مشگینشهر ایام اعتکاف را فرصت مغتمی برای بازگشت به سوی خدا عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم ایام اعتکاف همه ساله منبع خیرات و برکات بینظیری برای مردم  و معتکفان دارد و ما نیز با برنامههای مختلف در صدد جذب جوانان به مراسمهای معنوی از جمله اعتکاف هستیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار