وزارت خارجه سوریه اعلام کرد؛

مجامع بین‌المللی باید حملات تروریستی را در سوریه محکوم کنند

سوریه از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست تجاوزهای گروه‌های تروریستی به مناطق مسکونی در استان‌های دمشق، ریف دمشق و حلب را هر چه سریع‌تر و به شدت محکوم کند.
کد خبر: ۷۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ - 25April 2016

مجامع بین‌المللی باید حملات تروریستی را در سوریه محکوم کنند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از «سانا»، وزارت خارجه سوریه، روز دوشنبه در نامههای مشابه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اعلام کرد، شهرهای دمشق و حلب «روز شنبه 23 آوریل 2016 در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند که طی آن، گروههای تروریستی مسلح به صورت کورکورانه در 69 نوبت خمپاره، راکت و کپسولهای گاز به سمت مناطق و شهرکهای «برزه»، «العدوی»، «العباسیین»، «القصاع» و «التجاره» در استان دمشق و ریف دمشق و نیز شهرکهای «موکامبو»، «مشارقه»، «الاشرفیه»، «الخالدیه»، «جمعیه الزهرا» و «الحمدانیه» در حلب شلیک کردند.

وزارت خارجه سوریه افزود: «این حملات تروریستی در راستای ادامه نقض آتشبس توسط گروههای تروریستی مانند جیش الاسلام، احرار الشام، ارتش آزاد و برخی دیگر است که خودشان را میانهرو میخوانند. این گروهها از پایبندی ازتش سوریه به این توافق و خویشتنداری بالای آن سوءاستفاده میکنند.»

سوریه متذکر شد: «این حملات نشان دهنده واقعیت ارتباط این گروهها با گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره است.»

در این نامه همچنین آمده است: «دولت سوریه تأکید میکند که این حملات تروریستی، آن را از ادامه مبارزه با تروریسم و تلاش برای رسیدن به یک راهحل سیاسی برای بحران در کشور از طریق گفتمان سوری- سوری، باز نمیدارد. با رهبری سوریه تروریسم نابود میشود و امنیت و ثبات به این کشور بازمیگردد.»

وزارت خارجه سوریه در پایان نامههایش، از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست هر چه سریعتر و به شدت این حملات تروریستی را محکوم کند و شورای امنیت نیز به مسئولیت خود در برقراری صلح و امنیت جهانی از طریق اتخاذ اقدامات تنبیهی و علیه نظامها و دولتهای حامی و پشتیبان تروریسم، اقدام کند.

نظر شما
پربیننده ها