سروش طاهری مطرح کرد

"ماه گرفتگی" در انتظار مساعدت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

کارگردان تئاتر گفت: این تئاتر عوارض پس از جنگ و اتفاقات حاشیه‌ای آن را مطرح می‌کند.
کد خبر: ۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸ - 15December 2013

سروش طاهری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با تاکید بر لزوم حمایت از کارگردانهای جوان و کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر مقاومت فعالیت می کنند اظهار داشت: تئاتر "ماه گرفتگی" نوشته علی میرزا عمادی است. وی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایشنامه نویسی است و از استعدادهای خوب کشورمان به حساب می آید که در حال حاضر در دانشگاه بوشهر تحصیل می کند.  

وی افزود: "ماه گرفتگی" برای اولین بار در جشنواره تئاتر شهر خوانش شد و توانست چهار جایزه اصلی را از آن خود کند، بعد از آن جشنواره نمایشنامه را برای جشنواره تئاتر دانشگاهیان ایران فرستادم که در این جشنواره پذیرفته شد.

دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد با تاکید بر لزوم اجرای ضوابط وشایسته سالاری در عرصه تئاتر مقاومت تصریح کرد: داستان این تئاتر در مورد پسر و دختری است که یکدیگر را دوست دارند و میخواهند با هم ازدواج کنند اما پسر زمان ازدواج را به بعد از جنگ موکول می کند، پسر به جنگ میرود و پس از مدتی خبر شهادت او به دختر میرسد و... .

طاهری ادامه داد: "ماه گرفتگی" تئاتری رئالیستی است که نیاز به دکور دارد و بسیار پر هزینه است. مبلغی که جشنواره تئاتر دانشگاهیان کشور برای تئاترهای پذیرفته پرداخت میکند بسیار کم است و با اتکا به آن نمیتوان این کار را شروع کرد، بنابراین لازم است که ارگانهای دولتی که  در مورد دفاع مقدس فعالیت می کنند از این تئاتر حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون حمایت، امکان تولید این تئاتر ممکن نیست. با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هم درباره حمایت از این کار صحبتهایی شده که هنوز جواب روشنی دراین مورد دریافت نکردهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار