امیرعبداللهیان:

تهران از گفت‌وگوهای ژنو حمایت می‌کند

در دیدار قائم مقام وزیرخارجه سوئیس و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان تحولات منطقه به ویژه آخرین رخدادهای عراق، سوریه ویمن مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ - 26April 2016

تهران از گفت‌وگوهای ژنو حمایت می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ رسیه ، قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با ارزیابی تحولات سوریه خاطرنشان کرد: گفتوگوی سیاسی تنها راه حل بحران بوده و تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو ضروری است.

رسیه نقش جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه را اساسی و مهم ذکر کرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت: ایران از بشار اسد به عنوان رئیس جمهور قانونی سوریه حمایت می کند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور می داند که حق دارند بدون فشار تروریستها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه گفت: تهران از گفتوگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل برگزار میشود حمایت می کند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفا سیاسی میدانیم.

وی با اشاره به رشد فزاینده گروههای تروریستی در منطقه به پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروههای تروریستی در این دو کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون ائتلاف بینالمللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات موثری را انجام دهد.

امیرعبداللهیان تشدید اقدامات برخی گروههای مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد ونقض توافق آتش بس دانست که می تواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه کند.

معاون وزیرخارجه کشورمان تصریح کرد : ایران ازاستحکام یافتن آتش بس و گفتوگوهای سیاسی در یمن استقبال کرده و همزمان بر جدیت در مبارزه با تروریسم در یمن نیز تاکید دارد.

 

امیر عبداللهیان

 

امیر عبداللهیان
نظر شما
پربیننده ها