سیمای خندان دو شهید

دلسوزی بیش از حد علی اصغر به مردم کُرد که مورد ظلم مهاجمان و ضد انقلاب قرار گرفته بودند زنجیری بین اصغر و کردستان تشکیل داد و او را تا لحظه شهادت در آن جا نگه داشت.
کد خبر: ۷۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ - 27April 2016

سیمای خندان دو شهید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، بعد از شروع جنگ تحمیلی با اعزامی که از روستا و شهرستان نظر آباد بود در تاریخ 1360/12/8 به سمت مناطق غرب رفت. سه ماه ماموریت نوجوان شانزده ساله به طول انجامید. برگشت و ساز رفتن به مناطق کردستان را زد. حتی مخالفت دوستان و خانواده هم در تصمیمی که گرفته بود اثر نگذاشت. عازم منطفه بوکان شد و به قرارگاه حمزه پیوست.

دلسوزی بیش از علی اصغر آزاد فلاح به مردم کُرد که مورد ظلم مهاجمان و ضد انقلاب قرار گرفته بودند زنجیری بین اصغر و کردستان تشکیل داد و او را تا لحظه شهادت در آن جا نگه داشت. به طوری که بومیان بوکان و اشنویه بهتر و بیشتر از شهرستان نظرآباد و روستا، اصغر را می شناسند حتی بلواری در اشنویه به نام این فرمانده دلیر نام گذاری شده است.

سردار شهید علی اصغر آزاد فلاح، فرمانده ای مقتدر و شجاع بود، فرمانده ای که برای سر وی جایزه تعیین کرده بودند. در ۱۸ شهریور سال ۱۳۶۶ در یک کمین، او و چند تن از نیروهایش به دست حزب دموکرات زخمی و با تیر خلاصی که به سرش زدند به شهادت رسید.

مهدی ثامنی راد پیش از آنکه وارد سپاه شود، فرمانده پایگاه بسیج در کارخانه قند ورامین بود و ریاست هیئت امنای مسجد کارخانه قند را نیز بر عهده داشت.

در عیدها و تابستانها به همراه جمعی از دوستان، گروههای جهادی تشکیل میداد و به مناطق مختلف برای خدمترسانی به مردم  مناطق محروم میرفت. سیستان و بلوچستان، اهواز، مناطق غرب کشور ازجمله نواحی بود که شهید ثامنی راد در آن حضور پیدا میکرد و حتی در زلزله ورزقان نیز حضور داشت.

شهید ثامنی راد مدتی برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به عراق رفت و پس از آن نیز برای مبارزه با گروههای تروریستی و دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه حضور یافت.

شهید مهدی ثامنی راد، از جوانان شجاع ورامینی بود که در تاریخ 22 بهمن سال 1394 روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حومه حلب شربت شهادت را نوشید و درراه دفاع از حریم اهلبیت به شهادت رسید. از شهید ثامنی راد یک دختر 9 ماهه به یادگار مانده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار