حجت الاسلام فقیه در نشست خبری مطرح کرد؛

تجلیل از دستگاه های برتر حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور

معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه از برگزاری مراسم تجلیل از دستگاه های برتر حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ - 26April 2016

تجلیل از دستگاه های برتر حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اصحاب رسانه و با حضور حجت الاسلام فقیهی معاون دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت صبح امروز سه شنبه 7 اردیهشت ماه در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

شعار امسال رهبری شعاری اقتصادی با رویکردی فرهنگی است

حجت الاسلام فقیهی ضمن اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به تصمیمات شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در پی تحقق این شعار اشاره کرد و گفت: نباید این برداشت صورت بگیرد که فرمان و شعار سال رهبری تنها شعاراقتصادی است بلکه شعاری فرهنگی با رویکرد اقتصادیست.

وی افزود: فرهنگ به عنوان بستر پویایی و زندگی حیات بخش انقلاب مقدمه دست یابی به توفیقات و اقدامات و عمل است. در دبیرخانه شورا سال 95 را سال اقدام و عمل در فرهنگ ایثار و مقاومت نام گذاری کردیم و می بینیم پتانسیل بسیار بالایی در کشور و نهادهای اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته است.

معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: سال گذشته شاهد تشکیل اولین جلسه شورا به ریاست رئیس جمهور و تصویب آیین نامه شورا بودیم. در کنار این جلسات منظم شورای هماهنگی و نظارت به ریاست حجت الاسلام شهیدی دبیر شورا برگزار و مصوبات جامعی برای دستگاه ها و نهاها به ارمغان آمد از جمله برپایی شوراهای استانی فرهنگ ایثار و شهادت که امروز گزارش 22 استان به دست ما رسیده که به ریاست استانداران محترم جریان هماهنگ و انسجام بخشی در فرهنگ ایثار را دنبال می کنند. برای استانداران احکام مستقلی توسط رییس شورا تصویب شده است که محور اصلی اقدام و عمل در موضوع فرهنگی ایثار و شهادت خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دستگاهها و نهادهای کشور در این امر افزود: سال گذشته در موج جریان سازی فعالان عرصه فرهنگ ایثار و شهادت، نقش اصناف و اقشار و مخصوصا حوزه های های آموزشی پررنگ بود، رسانه هه در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت تمام قد آماده فعالیت و همراهی و همکاری هستند که این مهم در سال 95 به صورت عملی تر و جدی تر دنبال می شود

حجت الاسلام فقیهی بیان داشت: امسال با تشکیل نشست دوم به ریاست رییس جمهور ضمن ارایه گزارش جمع بندی عملکرد دستگاه های کشور از دستگاه های برتر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دست رییس جمهور تقدیر می شود.

توجه به خانواده به عنوان عقبه ترویج فرهنگ ایثار به نسل های آینده

وی با اشاره به اینکه عقبه فرهنگ ایثار در نسل آینده توجه به حوزه خانواده است، گفت: چندین کنگره ملی در سبک زندگی شهدا و نشریه و فصل نامه های مختلف در این حوزه کار شده است. به حرکت علمی و عملی هدفمند و به بودجه در زمینه ایثار و شهادت حساسیم و از نهادهای فعال مطالبه داریم در این حرکت منسجم، برای کاهش هزینه ها باهم متحد و وحدت بخش حرکت کنند. دانشگاه ها به عنوان محور تولید علم و نظریه پردازی به کمک ما آمدند.

حجت الاسلام فقیهی اضافه کرد: قوای مسلح جمهوری اسلامی مثل همیشه پیشتاز و فعال در اقدام و عمل حضور موثر دارند و مدیریت اجرایی قسمتی از این فرهنگ را برعهده گرفته اند. بنیاد شهید به عنوان متولیان اصلی و میدان دار ترویج فرهنگ ایثار در این برنامه حضور پررنگ دارد. رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما با برنامه متفاوت نسبت به سال قبل حرکت علمی و پشتیبانی فرهنگ ایثار را دنبال می کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست تقدیر از دستگاه های برتر در حوزه ایثار و شهادت گفت: 5 دستگاه برتر تجلیل می شوند که انتخاب  برترین نهاد با تصمیم رئیس جمهور و براساس گزارش عملکردی که ارائه میشود خواهد بود زمان برگزاری این نشست پایان اردیبهشت و در پایان سه ماهه اول سال خواهد بود.

موازی کاری اثر بخش نبودن مشکل اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ادامه با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: مشکل ما در حوزه فرهنگ موازی کاری و اثر بخش نبودن و منسجم نبودن این سند است. در حل این مشکلات به دنبال برخورد جدی و سازمانی نبوده ایم چرا که اعتقاد داریم کار فرهنگی باید با آرامش صورت بگیرد و به صورت دستورالعملی نمی توان در بحث فرهنگی کار کرد.

وی در پایان بیان کرد: کار فرهنگی بر دوش مردم و شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال ترویج این فرهنگ با محوریت خانواده شهدا است. بزرگترین رسالت ما رصد وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب است و رسانه های حلقه تولید اخبار در این حوزه هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار