به گزارش خبرنگار جامعه دفاعپرس، سرهنگ «مصطفی زینیوند» رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح اهداف پروژههای عمرانی اظهار داشت: طرحهای عمرانی که در سطح شهر اجرا میشود یا برای رفع گرههای ترافیکی است، یا برای رفع نقاط حادثهخیز و یا برای انضباطبخشی در معابر. وقتی روانسازی ترافیک محقق شود، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به پروژههای تکمیلشده در نیمه نخست سال جاری افزود: حدود ۱۱ پروژه مهم به بهرهبرداری رسید؛ از جمله دوربرگردانهای غیرهمسطح در بزرگراه شهید چمران، اجرای چپگرد غیرهمسطح در محدوده فتح - باغستان، بهرهبرداری بخشی از پروژه میدان سبلان، تکمیل دسترسیها در بلوار اوشان، افتتاح زیرگذر جنتآباد - آبشناسان و بخشهایی از بزرگراه شهید بروجردی.
رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در مدیریت انحرافات ترافیکی تلاش کردیم ضمن رعایت ایمنی، بهترین مسیرهای جایگزین را انتخاب کنیم تا کمترین محدودیت برای شهروندان ایجاد شود.
زینیوند درباره پروژههای فعال فعلی نیز گفت: زیرگذر میدان سپاه، ادامه پروژه میدان سبلان، دسترسی غیرهمسطح ستارخان - چمران، تقاطع الغدیر - بلوار معلم و تعریض پل کن از جمله طرحهایی هستند که در حال اجرا بوده و بخشی از آنها تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
وی در پایان با اشاره به آمار نقاط حادثهخیز خاطرنشان کرد: آخرین پایش نشان داد از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۲ نقطه حادثهخیز در تهران شناسایی شده که ۱۸۹ نقطه آن برطرف شده است. بیشترین این نقاط در ورودیهای شهر و بزرگراههای حاشیهای مانند بزرگراههای شهیدان بابایی، یاسینی، لشگری، متوسلیان و بزرگراه آزادگان و بزرگراه امام رضا (ع) و همچنین بزرگراههای مرکزی همچون شهید چمران، شهید همت و امام علی (ع) قرار دارند. همچنین از مدیریت شهری انتظار داریم تا پایان سال تعداد بیشتری از این نقاط رفع شود.
انتهای پیام/ 261