واکنش فرزند سردار شهید همدانی به مستند بی بی سی؛

دور نیست روزی که دوباره از راه کربلا به زیارت سوریه برویم

همین که این مستند در شب شهادت حضرت زینب(س) پخش شد، نشان می‌دهد بی‌بی‌سی کجا و چه هدفی را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۷۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ - 27April 2016

دور نیست روزی که دوباره از راه کربلا به زیارت سوریه برویم

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مهدی همدانی خطاب به خانوادههای شهدای مدافع حرم و در واکنش به مستند بی بی سی در خصوص مدافعان حرم افغانستانی نوشت:

روزهاست که میخواهم 4 کلمه درباره شهدای مدافع حرم بنویسم. هر بار که خواستهام از بغضی که گلویم را فشار میدهد بنویسم دیدهام نمیتوانم آنچه بر دلم میگذرد را بنویسم. حیرانی من از عزت و شرافت مردانی که همه با هم عباس حرم حضرت زینب(س) شدهاند آنقدر زیاد هست که نتوانم حرفم را درست بنویسم. حالا اما حرف تازهای هست که احساس میکنم نباید نگفته بماند.

شبکه بیبیسی فارسی چند شب قبل به اصطلاح مستندی درباره شهدای مدافع حرم پخش کرد که مربوط به تیپ شهدای فاطمیون میشد. با چند افغان گفتوگو کرده بود که مدعی بودند سابقا عضو این تیپ بودهاند. آنها میگفتند بعد از دستگیر شدن در ایران حکومت به آنها گفته است باید به افغانستان برگردند یا به سوریه بروند و بجنگند. بعد هم وعده داده بودند که هنگام برگشت از سوریه تابعیت ایرانی میگیرند و از حقوق آنچنانی برخوردار میشوند. خلاصه این مستند این بود که مدافعان حرم با دریافت حقوقهای میلیونی راضی به حضور در سوریه میشوند.

همین که این مستند در شب شهادت حضرت زینب(س) پخش شد، نشان میدهد بیبیسی کجا و چه هدفی را نشانه گرفته است. حتما باید در «اوج» و «افق» رسانه ملی و همه رسانههای دیگر آنهایی که دستشان میرسد و وظیفهای در این زمینه دارند حواسشان را بیشتر جمع کنند و پاسخ این شیطنتها را بدهند. دیگر از این حرف نمیزنم که چرا باید رسانههای ما در این زمینه منفعلانه عمل کنند و حالا ما چشم انتظار پاسخ این خباثت رسانهای باشیم اما میتوانم سهم خودم را ادا کنم.

سهم من انتشار این عکس فرزند شهید سیدمحمد موسوی ناجی است و اینکه بپرسم بهنظر شما این عکس چند میارزد؟ هرماه چقدر بگیریم حاضریم پدرمان به کیلومترها آنطرفتر برود و بعد جنازهاش را هم برایمان نیاورند؟ شما را به خدا چشمهای پرغم این کودک و بیپدریاش چند میارزد؟ ماهی ۵ میلیون تومان با یک خانه و یک اتومبیل خوب است؟

شما عکس ۳ نفری رضوانه باغبانی در کنار پدر و مادرش را دیدهاید که حالا با شهادت پدرش باید با قاب عکسش عکس یادگاری بگیرد؟ کسی عکس دختران حاج عبدالله باقری که در راه دفاع از حرم به شهادت رسیده را دیده است؟ این عکس چند میارزد؟ یکی بگوید حاضر است چقدر بدهد تا کودکش مثل محمد طاها فرزند شهید مدافع حرم سیداحسان حاجی خاتملو وقتی به دنیا بیاید که پدرش شهید شده باشد؟

نگاههای پدر شهید ۱۶ساله محمدحسین رضایی که قاب عکس پسرش را در دست گرفته چند میارزد؟ گریه خواهر کوچک شهید مدافع حرم مرتضی حیدری را میتوانید ارزشگذاری کنید وقتی که صورتش خیس اشک است و میگوید ۳۰روز است از داداشیاش خبر ندارد؟

کسی از اشکهای نیمه شب مادران این شهدا، از دلهره همسرانشان، از بغض برادرانشان و انتظار خواهرانشان خبر دارد؟ اصلا شهادت به کنار؛ دلهره دوری و بیخبری از عزیزتان در جایی که تکفیریها به سادگی آب خوردن سر میبرند چند میارزد؟ بیبیسی حتما نامه فاطمه دختر شهید علیاکبر عربی به معلمش که نوشته است چون دلش برای پدرش تنگ شده نمیتواند به مدرسه برود را نشان نمیدهد.

در نمایشهای بیبی سی حرفهای همسر شهید مدافع حرم تقی ارغوانی جایی ندارد که طعنه دریافت ماهی ۱۸۰میلیون تومان را تحمل کرده است. من خجالتزده همه خانوادههایی هستم که در کنار همه این رنجها باید زخمزبانها را هم تحمل کنند.

دلم میخواهد دستشان را ببوسم و بگویم این طعنهها را و کمکاری عدهای در نشان دادن مظلومیت شما را به ما ببخشید که امنیت و آرامش این روزهایمان را از بیکسی و تنهایی شما داریم. ما که گاهی فراموشکار و عافیتطلب میشویم، ما که به شما سرنمیزنیم و سهم خودمان از نوشتن و گفتن درباره شما را دریغ میکنیم، ما که یادمان میرود برادران افغانمان چطور معلم ایثار و فداکاری شدهاند. راستش من فکر میکنم ما اصلا منت هر مدافع حرمی در هر جای این جهان را بکشیم که تابعیت ایرانی بگیرد و مدالهای افتخار این سرزمین را بیشتر و بیشتر کند. آنها فرزندان حقیقی همت، جهانآرا ، کریمی، باقری، عاصمی، باکری وتمام شهیدان ایران هستند که حالا پرچمدار دفاع از آزادگی شدهاند. کاش خدا این اندازه از شجاعت و توفیق را قسمت من هم بکند که روزی در کنار همه آنها مدافع حرم باشم. در این مسیر هم تنها به آن جمله دلخوشیم که فرمود: «ما لنا الّا احدی الحسنین»؛ یکی از دو بهترین در انتظار ماست؛ یا در این راه کشته میشویم، که این بهترین است؛ یا دشمن را از سر راه برمیداریم و به مقصود میرسیم، که این هم بهترین است. دور نیست روزی که دوباره از راه کربلا به زیارت سوریه برویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار