تشکیل کمیته استقبال از شهدای گمنام در کرمان؛

استان کرمان در اربعین حسینی میزبان چهار شهید گمنام خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار شهید گمنام به این استان در آستانه اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱ - 16December 2013

استان کرمان در اربعین حسینی میزبان چهار شهید گمنام خواهد بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار مهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان صبح دوشنبه 25 آذر 92، در جلسه کمیته استقبال از شهدا در محل استانداری کرمان گفت: چهار شهید گمنام که در منطقه عملیاتی فاو تفحص شدهاند، روز شنبه 30 آذر ماه جاری وارد کرمان شده و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مردم و مسئولین قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پیکر مطهر دوشهید  18 و 21 ساله در قلعهگنج و دو شهید 19 و 23 ساله نیز در منوجان تشییع و به خاک سپرده میشوند.

ابوالحسنی با اشاره به وجود 40 مکان در استان کرمان که 175شهید گمنام را در دل خاک جای دادهاند، اظهار داشت: شهدا و بهویژه شهدای گمنام باعث خیر و برکت زیادی هستند و پیش از این هم بارها فضای شهرهای استان با عطر حضور شهدا معطر گردیدهاست.

وی چهار شهید اخیر را از شهدای عملیات برون مرزی عنوان کرد و افزود: انتظار میرود مردم و مسئولین نسبت به ادای احترام به خون شهدا در مراسم استقبال حضوری پرشور داشته باشند.

ابوالحسنی در ادامه تصریح کرد: شهدای گمنام پس از ورود به فرودگاه کرمان، در مسیر بلوار جمهوری اسلامی، چهارراه کاظمی، خیابان فلسطین تا حسینیه ثارالله مورد استقبال و مشایعت مردم قرار میگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان افزود: آئین وداع با شهدا نیز شنبه شب در حسینیه ثارالله برگزار میشود و روز اول دیماه، پیکرهای این شهدا به شهرهای جنوبی استان (منوجان و قلعهگنج) منتقل و در شهرهای مسیر نیز مراسم استقبال انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: آئین تشییع و تدفین شهدا در شهرهای فوق نیز روز دوشنبه همزمان با اربعین حسینی صورت میپذیرد.

همچنین در این نشست جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه عزت، کرامت و استقلال کشورمان و نظام و انقلاب اسلامی مدیون خون شهداست، افزود: امروز مستقلترین کشور در جهان جمهوری اسلامی است که عزت آن به واسطه خون شهدا، بهویژه شهدای گمنام حاصل شده است.

کمالی، شهدا را مقربین درگاه الهی عنوان کرد و اظهار داشت: همه نسبت به شهدا وظیفه داریم و در این میان شهدای گمنام که نخواستند نام و پلاکی از آنها به جا بماند بیش از سایر شهدا به گردن ما حق دارند.

وی حرکت در مسیر شهدا را حرکتی معنوی؛ عبادی و تکلیف شرعی دانست و اظهار امیدواری کرد حرکت در این مسیر مورد فضل الهی قرار گیرد.

خاطرنشان میسازد، در این نشست تدابیر لازم برای استقبال با شکوه از شهدا اتخاذ شد.

نظر شما
پربیننده ها