دیدار مهمان‌پرست با وزیر انرژی لهستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان روز گذشته (جمعه) با وزیر انرژی لهستان دیدار و زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه انرژی‌های فسیلی نفت و گاز، انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدید پذیر را مورد بحث و بررسی قرار داد.
کد خبر: ۸۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ - 30April 2016

دیدار مهمان‌پرست با وزیر انرژی لهستان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ کشیشتوف تخوزوسکی در این ملاقات با اشاره به عزم دولت لهستان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، حوزه انرژی را یکی از زمینه هایی دانست که دو کشور می توانند در آن همکاری های خوبی داشته باشند.

وی در این دیدار اعلام کرد که دولت لهستان به دنبال تنوع سازی برای تامین انرژی مورد نیاز خود است و در این راستا جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی های فراوان در حوزه انرژی های فسیلی می تواند به عنوان یک شریک خوب برای لهستان مطرح باشد.

وزیر انرژی لهستان در این دیدار از آمادگی شرکت های لهستانی برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز کشورمان و همچنین سرمایه گذاری در این بخش خبر داد.

رامین مهمان پرست سفیر کشورمان در لهستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر ظرفیت های همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی، از مشارکت شرکت های لهستانی در حوزه نفت و گاز کشورمان به صورت سرمایه گذاری مشترک با طرف های ایرانی استقبال کرد.

وی حضور شرکتهای لهستانی در نمایشگاه بینالمللی نفت و گاز کشورمان را فرصتی مناسب برای دستیابی به این هدف عنوان کرد.

هیات 35 نفره نفت و گاز لهستان به سرپرستی معاون وزیر انرژی لهستان جهت شرکت در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز کشورمان در تاریخ 17 اردیبهشت عازم جمهوری اسلامی ایران می شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار