دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

ایران در مبارزه با تروریسم نقشی «محوری» دارد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نقش ایران در مبارزه با جریان تکفیری و تروریسم را نقشی محوری توصیف کرد.
کد خبر: ۸۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ - 30April 2016

ایران در مبارزه با تروریسم نقشی «محوری» دارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حجتالاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در ارزیابی از نقش ایران در مبارزه با جریان تکفیری اظهار کرد: میتوان گفت که نقش ایران در این زمینه نقشی محوری است و این کشور نقش بسیار تأثیرگذاری در اصل ضرورت مقابله با این حرکت تکفیری دارد. برگزاری همایشها، نگارش کتابها و حمایت از جریانها برای مقابله با تکفیریها نشان میدهد جمهوری اسلامی ایران آنچه را که توانسته، در این زمینه انجام داده است ولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام و حکومت در این مساله تنهاست و اگر دیگر کشورها در امر مقابله با تروریسم به آن میپیوستند، این امر سریعتر و بهتر به نتیجه میرسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود ایران هم همانند عربستان خود ائتلافی در این باره تشکیل دهد، گفت: جایگاه ایران از دو جهت تفاوت دارد. یکی اینکه ما خودمان معتقدیم و ایمان به باورهایمان بر اساس ارزشهای خودمان است در حالی که بسیاری از این کشورها بر ارزشهایی که ما به آن اعتقاد داریم و فرهنگی که ما به آن ایمان داریم، پایبند نیستند و از اینرو به سادگی در کنار ما قرار نمیگیرند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: دوم عامل این است که عربستان کشورهای عضو ائتلاف خود را با پول تطمیع میکند و آنها را در کنار خود قرار میدهد و سوم اینکه عضویت کشورها در این ائتلاف بهخاطر عربستان نیست بلکه بهخاطر آمریکا، انگلیس و همپیمانان آنهاست که کشورهایی را که در اکثر آنها نفوذ دارند، به ائتلاف میکشانند و به واسطه دشمنیای که با ما دارند، مانع از آن میشوند که این کشورها به ما بپیوندند و حتی بسیاری از این کشورها از این که در کنار ما باشند، میترسند.

اختری اقدام ایران در طرح پروندههای مربوط به ترور در مجامع بینالمللی را «ناکافی» عنوان کرد و افزود: در این باره کافی عمل نکردیم ولی خب در حد خودمان اقدام کردهایم. البته هنوز به نتایجی که میبایست برسیم، نرسیدیم خصوصاً در برابر منافقین که بزرگترین و بیشترین ضربه را به ما وارد کردهاند. هنوز هم برخی از کشورها از آنها حمایت میکنند. ما میبایست آنقدر به بحث تروریستیبودن این گروهک بپردازیم که آنها نتوانند و جرأت هم نداشته باشند که در کشوری ظاهر شوند و کشوری هم جرأت نکند به آنها پناهندگی بدهد.

وی درخصوص چگونگی معرفی ایران به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم است، گفت: یکی از راهها این است که نخبگان، سازمانهای مردمنهاد و موسساتی که در راستای معرفی ایران به عنوان قربانی تروریسم گام برمیدارند، با انتشار پوستر، چاپ کتاب و مقاله و صدور بیانیه در مجامع حقوقی و بینالمللی به معرفی شهدای ترور ایران و همچنین خساراتی که کشور از سوی تروریسم متحمل شده، بپردازند.

وی ادامه داد: همانگونه که حضرت امام(ره) هم همیشه میفرمود «باید فریاد کشید و باید این صدا را رساند» که البته ما نتوانستیم این صدا را خوب به گوش همگان برسانیم. رسانهها، موسسات و مسئولین و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باید همگی دست به دست هم دهند و به طرح و بیان این مطلب که «ایران قربانی تروریسم است» بپردازند. رژیم صهیونیستی جنایتکار قضیه هلوکاست و سوزاندن یهودیان را که اصل آن دروغ است آنقدر مطرح کرده تا جایی که حتی آلمانیها را به پرداخت جریمه وادار کرد و این در حالی است که ما واقعاً 17000 شهید ترور در کشور داریم و میتوانیم این مساله را دنبال کنیم تا بتوانیم این مجموعهها را محکوم کنیم.

اختری درخصوص نقش سازمانهای مردمنهاد و فرزندان شهدای ترور در این زمینه بیان کرد: فرزندان شهدا میتوانند به عنوان دسته جمعی یا فردی اقداماتی را دنبال کنند و مظلومیتها و کمبودهایی را که در مدت نبود اعضای شهید خانواده متحمل شدند و همچنین خسارتهایی را که از جانب ترور دیدند، منعکس کنند. نخبگان و دیگر مجموعههای ما نیز باید اینها را منعکس کنند. منعکسکردن این امور مهم است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار