مجلس مصوب کرد؛

کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های خارجی در صورت اعاده به کشور مشمول مالیات نمی‌شوند

مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه مصوب کرد کالاهایی که برای عرضه در نمایشگاه‌های خارجی از کشور خارج می‌شوند در صورت اعاده به کشور مشمول مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ - 01May 2016

کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های خارجی در صورت اعاده به کشور مشمول مالیات نمی‌شوند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامههای توسعه کشور مصوب کردند وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) برای ورود ماشینآلات و تجهیزات خطوط تولید که توسط واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی مجاز، با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مقررات قانونی ذیربط بدون دریافت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و با أخذ تضمین لازم، اجازه ترخیص از گمرکات کشور را صادر میکند.

دستورالعمل اجرائی این ماده به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی میرسد.

همچنین در بند دیگری از این ماده مصوب شد؛ کالاهایی که برای عرضه در نمایشگاههای خارجی از کشور خارج میشوند، چنانچه به هنگام خروج از کشور در مراجع گمرکی ثبت شده باشند در صورت اعاده به کشور، مشمول مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی نمیشوند.

بر اساس این گزارش، بند دیگری از این ماده که در خصوص نقل و انتقالات مالیاتی بود به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت جهت بررسیهای بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

این مصوبه مجلس با 128 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار