غرب غریب؛

فیلم/ گیلان‌غرب؛ شهر مقاومت و ایثار

عملیات مطلع‌الفجر از سلسله‌عملیات‌هایی به شمار می‌رود که در منطقه گیلان‌غرب و با هدف آزادسازی ارتفاعات غربی این شهر در جبهه میانی انجام شد.
کد خبر: ۸۰۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 02May 2016

فیلم/ گیلان‌غرب؛ شهر مقاومت و ایثار

به گزارش گروه چند رسانهای دفاع پرس، در پی عملیات پیروزمندانه ثامنالائمه(ع) و در نتیجه پیگیری استراتژی آزادسازی مناطق اشغالی، مقرر شد علاوه بر عملیاتهای بزرگ (سلسله عملیات موسوم به کربلا) چند عملیات محدود در جبهههای میانی و شمالی انجام شود؛ تا علاوه بر مشغول کردن نیروهای دشمن در آن مناطق، از گسیل آنها به سوی جبهه جنوب ممانعت به عمل آید. عملیات مطلعالفجر یکی از مهمترین این سلسله عملیات بود.

منطقه عملیاتی دارای دو محور عمده بود: سرپل ذهاب و گیلان غرب. محور سرپل ذهاب علاوه بر ارتفاعات متعدد ازجمله  برآفتاب دارای تنگههای استراتژیک حاجیان، کورک قاسم آباد است؛ که از طریق آنها جاده گیلان غرب – قصر شیرین و سایر خطوط مواصلاتی عقبه دشمن در دید و تیر قرار میگرفتند.

{$sepehr_old_video_80496}
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا ساقی لب تشنگان
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
0
باسلام و خسته نباشید. خوشحال هستیم که غرب به واقع غریب را معرفی و تبیین مینمایید. اسم من نیز از زبان یکی از راویان در این مستند برده شد. خدا رحمت کند فرمانده شهید خسروان را. صلوات به روح شهدای منطقه عملیاتی غرب
نظر شما
پربیننده ها