فرمانده انتظامی استان ایلام:

بالابردن سطح آگاهی جامعه بهترین راه مبارزه با اعتیاد است

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: بهترین راه در مسیر مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد، بالا بردن سطح آگاهی جامعه به ‌ویژه جوانان و حمایت‌های صحیح خانوادگی است.
کد خبر: ۸۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ - 02May 2016

بالابردن سطح آگاهی جامعه بهترین راه مبارزه با اعتیاد است

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار «علی دولتی» اظهار کرد: خانواده اساسیترین، نقش را در تربیت کودک بر عهده دارد، پس باید آموزش و تربیت را از خانواده شروع کرد، ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان در فضای خانواده نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به آسیبهای اجتماعی فرزندان داراست چراکه کودکان آن طوری رفتار میکنند که میآموزند و با آنها رفتار میشود.

وی با بیان اینکه سلامت خانواده و بهکارگیری روشها و مهارتهای مؤثر فرزند پروری در بزرگ کردن سالم فرزندان نقشی اساسی دارد، افزود: خانوادهها میتوانند با تأمین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانونگذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندانشان، آنان را از بسیاری رفتارهای مشکلساز و پرخطر ازجمله مصرف مواد و بزهکاری دورنگه دارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام، با تأکید بر اینکه اعتیاد بهعنوان یک بیماری اجتماعی دارای عوارض جسمی و روانی ویژهای است، اضافه کرد: از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی جوامع امروزی محسوب میشود که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه و موجب رکود اجتماعی در زمینههای مختلف است.

دولتی ادامه داد: ویرانگریهای حاصل از اعتیاد، زمینهساز سقوط بسیاری از ارزشها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی میشود و سلامت جامعه بهخصوص کانون گرم خانواده را به مخاطره میاندازد.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک نابسامانی اجتماعی، پدیدهای است که مقابله و مبارزه با آن نیازمند عزم همگانی است و اجتماعی شدن این مبارزه باید در اولویت سازمانها و دستگاههای دولتی و مردم قرار بگیرد.

وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را بسیار مثبت ارزیابی و افزود: زمانی که مسئله اعتیاد مورد توجه مردم قرار گیرد، بهتر و جامعتر میتوان جهت پیشگیری و مبارزه اقدام کرد چرا که همه در این زمینه مشارکت میکنند و نتایج سریعتر و مطلوبتر به دست میآید

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار