سلطانیه:

مبارزه با تروریسم شعاری ابزاری برای نهادهای بین‌المللی است

نماینده پیشین ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهران را «پرچمدار مبارزه با تروریسم» خواند.
کد خبر: ۸۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 02May 2016

مبارزه با تروریسم شعاری ابزاری برای نهادهای بین‌المللی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ علیاصغر سلطانیه ادامه داد: نباید فراموش کنیم که سازمانهای بینالمللی هم متأسفانه شعار مبارزه با تروریسم و جریانات سازمانیافته را سر دادهاند و اکنون نیز سازمان ملل به همین منظور دفتری در وین دارد ولی در عمل میبینیم که از این شعار استفاده ابزاری میشود. اینجاست که نخبگان باید بیایند و ریشهیابی کنند که چگونه میشود در عرصه بینالمللی با استفاده از ابزارهای موجود، هم مذاکره هستهای را انجام داد و هم راجع به صلح جهانی و آن هم صلحی عادلانه مبتنی بر ارزشهای انسانی و اخلاقی، بحث کرد. امیدواریم انجام چنین اقداماتی بتواند اثرگذاری بیشتری در صحنه بینالمللی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ظرفیت لیست 17 هزار شهید ترور برای جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه در مجامع بینالمللی چقدر است و برای به فعلیت رساندن بهتر و مناسبتر آن در مجامع بینالمللی چه اقدامی میتوان انجام داد، اظهار کرد: سازمانهای غیردولتی باید در حرکتی جهانی درخصوص مبارزه با تروریسم و دستیابی به صلح جهانی براساس ارزشهای اسلامی بیشتر فعالیت کنند. علاوه بر آن این سازمانها باید بتوانند در کلیه نشستهای بینالمللی حضور پیدا کنند. بنابراین فعالترشدن سازمانهای غیردولتی یکی از کارهاست و البته نخبگان هم بایستی این وظیفه را انجام دهند که با توجه به اشرافی که بر قوانین و ضوابط بینالمللی دارند راهکارهای عملی را پیدا و توصیه کنند.

نماینده پیشین ایران در آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گفتوگو با پایگاه خبریتحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)،درباره عملکرد ایران در مجامع بینالمللی برای معرفی این کشور به عنوان کشوری قربانی تروریسم بیان کرد: من با توجه به تجربهای که دارم، خوشبین هستم که اگر واقعاً جدی عمل کنیم حتماً میتوانیم این کار را انجام دهیم کما اینکه بعد از شهادت متخصصین و دانشمندان هستهای شاهد بودیم، حرکتی انجام شد و خوشبختانه جلسه اضطراری و فوقالعاده کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تشکیل دادیم و بیانیهای قرائت شد. در آنجا همسران شهدا نامهای را ارائه کردند که در سطح سران جنبش عدم تعهد منتشر شد. بعد از آن هم همسران و فرزندان شهدای هستهای را من به وین دعوت کردم و در آنجا سخنرانی کردند که این امر بسیار تأثیرگذار بود علاوه بر آن، این فرصت وجود دارد که به عنوان عضو سازمانهای بینالمللی از این امکانات استفاده کرد.

سلطانیه با اشاره به انتشار کتاب دایرهالمعارف 17000 شهید ترور گفت: زمانی که نماینده ایران در سازمان ملل بودم این کتاب را به دفتر سازمان ملل در وین ارائه کردم که این آمار در آنجا نیز به ثبت رسید.

نظر شما
پربیننده ها