در ادامه دیدارهای بی نتیجه غربی ها در ژنو ؛

کری: برای احیای تفاهم توقف عملیات خصمانه درسوریه تلاش می‌کنیم

همه طرف ها باید به توقف عملیات جنگی در سوریه پایبند باشند. برای بازگرداندن آتش بس در سوریه به گفتگوهای بیشتر نیاز داریم.
کد خبر: ۸۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ - 02May 2016

کری: برای احیای تفاهم توقف عملیات خصمانه درسوریه تلاش می‌کنیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، در گفتگو با خبرنگاران در ژنو گفت: ما با شرکای خود برای اعمال فشار بر مخالفان سوری تلاش می کنیم و از روسیه و ایران هم می خواهیم تا دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند.

کری افزود: همه طرف ها باید به توقف عملیات جنگی در سوریه پایبند باشند. برای بازگرداندن آتش بس در سوریه به گفتگوهای بیشتر نیاز داریم.


کری افزود: قطعنامه 2254 شورای امنیت بر بهبود اوضاع انسانی در سراسر سوریه تاکید دارد. من با سرگئی لاوروف پیش از دیدار او با دی میستورا، تلفنی گفتگو خواهم کرد. آتش بس در بعضی مناطق سوریه در چند هفته گذشته شکننده بود و در بعضی مناطق هم به طور کامل فروپاشید. مخالفان سوری باید مسئولیت پذیرتر باشند و در تثبیت توقف عملیات جنگی مشارکت کنند.

کری افزود: ما برای احیای تفاهم توقف عملیات خصمانه در سوریه به ویژه حلب تلاش می کنیم.  با مسکو برای تعیین کادر جدید به منظور نظارت بر آتش بس و توقف عملیات خصمانه در سوریه توافق کردیم. اوضاع سوریه از جهات مختلف غیرقابل کنترل است.

استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه پس از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در ژنو گفت: نمی توان آنچه را که در حلب رخ می دهد توجیه  کرد و احیای تفاهم عملیات جنگی در سوریه ضروری است.
دی میستورا افزود: سفر من به مسکو حامل پیام تاکید بر لزوم تثبیت آتش بس در سوریه است. واشنگتن و مسکو دستیابی به آتش بس قبلی را عملی کردند. حلب به دریافت کمک های انسانی نیاز ضروری دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار