یادواره شهدای دانش­ آموز و فرهنگی شهرستان تایباد برگزار شد

در هفته معلم و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان تایباد مراسم یادبودی برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 05May 2016

یادواره شهدای دانش­ آموز و فرهنگی شهرستان تایباد برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در هفته معلم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان تایباد در محل حسینیه ثارالله سپاه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین محلی، پاسداران و دانش آموزان شهرستان تایباد حضور داشتند حسن باخرد، معاون حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه امام رضا(ع) در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای بسیاری داشتیم که فقط یک شب بعد از ازدواج، نوعروس خود را به خاطر دفاع از اسلام و ایران گذاشتند و به جبهه رفتند.

وی افزود: پدر شهید حمامی روایت می­ کرد فرزندم روز بعد از عروسیش عازم جبهه شد، هر چه من و مادرش و پدر و مادرخانمش اصرار کردیم که به جبهه نرود و فقط دو روز دیگه با نوعروست بمان و بعد به  جبهه برو، قبول نکرد. رفت و شهید بازگشت.

وی با بیان این مطلب که عده­ای این شبه را در جامعه ایجاد کردند که شهدا خانواده­ای نداشتند و همین دلیلی شد که به جبهه بروند و به شهادت برسند ادامه داد:  بنده از همسر شهید بابایی شنیدم که می­ گفت بعد از گذشت سی سال از شهادت عباس هنوز هر شبی که می­ خواهم بخوابم، از عشق عباسم، بالشت زیر سرم باید از اشک چشمم تر بشود و بعد بخوابم. کی گفته شهدا خانواده نداشتند؟

باخرد تصریح کرد: شهدا پله پله بالا رفتند تا به خدا رسیدند. شهدا ستاره ­اند و با این ستارگان می ­شود راه را پیدا کرد. شما هم می توانید مانند این ستارگان، ستاره شوید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اخلاق نیک شهدا و احترامی که به بزرگترها و والدین خود می­ گذاشتند خاطر نشان کرد : مادر شهید علی اکبر ابراهیمی نقل می­ کرد هر وقت علی اکبر به من سلام می­ کرد، می دیدم دستش برروی سینه ­اش است. وقتی او شهید شد و خانواده معظم شهید ابراهیمی برای تحویل پیکر مطهرش به معراج شهدا رفتند. جمعی که در آن لحظه در معراج حضور داشتند همه شاهد بودند که درب تابوت را که مادرش باز کرد علی اکبر داخل تابوت دست بر سینه بود. آی جوان از این به بعد به احترام شهدا دست به سینه به مادرت سلام کن. از این به بعد به احترام شهدا جلوی پای پدرتان بایستید.

معاون حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: اگر می ­خواهید سعادتمند و عاقبت به خیر شوید از شهدا یاد بگیرید.

با خرد در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که در بعضی مجموعه­ ها به خانواده معظم شهدا کم لطفی می­ شود افزود: می­ گوییم آقای مسئول! آقای مدیر! مادر شهید است، جواب می­ دهد که “مادر شهید باشد می­ خواست بچه ­اش را به جبهه نفرستد. چه کسی به او گفته فرزندش را به جبهه بفرستد؟” خب باغیرت اگر این مادر بچه­ اش را به جبهه نمی ­فرستاد، که هر کدوام از ما الان دو تا برادر ناتنی بعثی دیروز و داعشی امروز داشتیم.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از تعدادی از فرهنگیان بسیجی شهرستان تایباد تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها