دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد؛

انتقاد کمیته عالی یمن از حضور نظامی آمریکا در عدن/ پیشرفتی در مذاکرات صلح تاکنون حاصل نشده است

کمیته عالی انقلاب یمن حضور نیروی نظامی آمریکا در عدن را تجاوزی آشکار به خاک این کشور و توسعه طرح استعماری آمریکایی‌ها دانست.
کد خبر: ۸۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ - 07May 2016

انتقاد کمیته عالی یمن از حضور نظامی آمریکا در عدن/ پیشرفتی در مذاکرات صلح تاکنون حاصل نشده است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از المیادین، کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیهای ضمن انتقاد از حضور نیروهای نظامی آمریکایی در عدن اعلام کرد که حضور این نیروها تجاوزی آشکار به خاک یمن و توسعه طرح استعماری آمریکاییها محسوب میشود.

در این بیانیه تاکید شدهاست که مردم یمن توان و قدرت مبارزه با تررویستهای «القاعده» و «داعش» که از سوی آلسعود حمایت میشوند، را دارند؛ ملت مجاهد یمن در نبرد با این تروریستها نیازی به کمک و دخالت نیروهای خارجی ندارند.

این کمیته در ادامه ضمن اینکه حضور نظامیان آمریکایی و اماراتی را در جنوب یمن (عدن) تجاوزی آشکار و استعماری تلقی میکند، معتقد است آمریکاییها و اماراتیها تلاش میکنند ثروتهای یمن را غارت و سرزمینهای این کشور را تقسیم و به اشغال خود در آورند.

خبر دیگر اینکه مذاکرات صلح یمن در کویت که از چندی پیش میان نمایندگانی از سوی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن با احزاب و جریانهای سیاسی این کشور و در رأس آنها أنصارالله و کنگره ملی آغاز گردیده از چند روز پیش متوقف شده بود، امروز شنبه 18 اردیبهشتماه از سر گرفته شد، طبق گزارش شبکه خبری المیادین در این جلسه هیئت صنعا سر فصلهای کلی مذاکرات را مطرح خواهند کرد.

در همین خصوص منابع رسمی تاکید کردند که مذاکرات صلح کویت به مراحل پیچیده رسیده است و تاکنون هیچ پیشرفتی در آن حاصل نشده است. این منابع همچنین ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی هیئت یمنی افزودند که هیئت یمنی خواستار بررسی تشکیل یک حکومت ملی با مشارکت همه طرفهای سیاسی هستند که تثبیت آتشبس و عقب نشینی مزدوران سعودی از برخی شهر مقدمه اجرای این طرح است.

بر این اساس، «محمد عبدالسلام» در صفحه فیسبوک خود با اشاره به رایزنیهای فشرده برای تثبیت آتشبس این کشور در جریان مذاکرات صلح کویت، اظهار داشت: رایزنیها برای تثبیت آتشبس در جریان این مذاکرات بی نتیجه بود.

محمد عبدالسلام در ادامه نوشت: نیروهای متجاوز و نمایندگان آنها در مذاکرات کویت، با بهانههای واهی و بیاساس، موانع زیادی در راه پیشرفت مذاکرات ایجاد کردهاند و اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به مناطقی از خاک یمن و ادامه حملات، نشان  میدهد که متجاوزان اراده واقعی برای آتش بس و توقف تجاوزات ندارند و جدیت کافی برای مذاکرات واقعی که اساس آن تثبیت آتش بس باشد، نمیبینیم.
 
سخنگوی جنبش أنصارالله یمن تصریح کرد: ما از ملت، ارتش و کمیتههای مردمی خود میخواهیم که در برابر توطئههای دشمن بیش از پیش هوشیار باشند. ارتش، ملت و کمیتههای مردمی یمن باید در برابر نیتهای پلید طرف مقابل و امکان تشدید حملات از سوی آن هوشیار باشند.

در خصوص تحولات میدانی یمن نیز خبرنگار المیادین از درگیری بین نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن با نیروهای متجاوز سعودی در منطقه «الطوال» واقع در شهر مرزی «حرض» در استان حجه غرب یمن خبر داد.

طبق گزارش این شبکه هفت نفر از شهروندان یمنی در مأرب در پی انفجار بسته منفجره در بازار «البیضایی» شهید و مجروح شدند و درگیرها بین ارتش و مزدوران در «صرواح» بین صنعا و مأرب همچنان ادامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار