ولایتی:

پایداری پنج ساله سوریه برای دشمنان غیر قابل تصور بود

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در دیدار با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفت: پایداری پنج ساله سوریه برای دشمنان غیر قابل تصور بود و آن ها به هیچ عنوان تصور نمی کردند مردم سوریه به این اندازه بتوانند مقاومت کنند.
کد خبر: ۸۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ - 07May 2016

پایداری پنج ساله سوریه برای دشمنان غیر قابل تصور بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ،علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری امروز (شنبه ) پس از نشست های جداگانه با رئیس جمهوری و نخست وزیر سوریه، در دیدار با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه٬ ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: کسی تصور نمی کرد که ملت و دولت سوریه بتوانند این گونه شجاعانه و حدود پنج سال در برابر این تهاجم و جریان افراطی و تکفیری که آتش جنگ را در منطقه به پا کرده اند ٬ ایستادگی کند ؛ امروز باید بگوییم که با افتخار مقاومت کردید و ان شاء الله پیروز خواهید بود.

ولایتی همچنین با اشاره به عیادت از مجروحان در بیمارستان 601 گفت: آنچه در بیماران و مجروحان مبارزه و مقاومت در برابر تروریسم مشاهده کردیم ٬ روحیه مثبت و با انگیزه رزمندگان بود که نشان می دهد این مقاومت در برابر بدخواهان پیروز خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن اشاره به تلاش مقام های ایران و سوریه برای توسعه همکاری در زمینه های مختلف گفت: امیدواریم با طراحی ها و برنامه های پیش بینی شده میان دو طرف ٬ شاهد توسعه همکاری های دو کشوردوست و برادر در زمینه های مختلف باشیم.

ولایتی تصریح کرد: بدخواهان و دشمنان ملت و دولت سوریه می خواهند بلایی را که بر سر لیبی آورده اند و دیگر هیچ کنترلی بر شرایط ایجاد شده که خودشان عامل آن بوده اند ندارند ٬ بر سر سوریه بیاورند و البته محور مقاومت اجازه نخواهد داد نقشه ها و توطئه های آنان برای سوریه و منطقه عملی شود.

از سوی دیگر ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی گفت: پیروزی و مقاومت سوریه در برابر تروریست ها با پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته است که که باید از این بابت تشکر نمایم.

وزیر خارجه سوریه شرایط امروز را در عرصه منطقه ای و بین المللی بسیار حساس دانست و گفت: در این شرایط علاوه بر صحنه نظامی ، باید در زمینه سیاسی و اقتصادی نیز تلاش کنیم و این بسیار مهم است ٬ باید دانست که همکاری دوستان سوریه می تواند نقش تاثیر گذاری را به دنبال داشته باشد.

وزیر خارجه سوریه شرایط امروز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بی نظیر دانست و گفت: دشمنان ایران در تمام این سال ها با جنگ و ایجاد محدودیت ٬ در پی تضعیف جمهوری اسلامی ایران بودند اما آنچه می بینیم اقتدار روزافزون کشور شما و تضعیف دشمنان است.

ولید المعلم ضمن تشکر از حمایت های مقام معظم رهبری از محور مقاومت و ملت و دولت سوریه افزود: با جنابعالی در تمام سال های طولانی گذشته ارتباط نزدیک داشتیم و همکاری های جدی را حتی در زمان جنگ تحمیلی بر علیه ایران دنبال می کردیم و شما را همراه دوستی برای ملت و دولت سوریه می دانیم و از تمام حمایت هایی که مقام معظم رهبری از مقاومت سوریه داشته اند تشکر می کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار